زمان : 18 Bahman 1390 - 18:41
شناسه : 45618
بازدید : 2638
هشدار هواشناسي نسبت به بارش برف و باران و اختلال در ترددهاي جاده‌اي حداقل 20 استان كشور هشدار هواشناسي نسبت به بارش برف و باران و اختلال در ترددهاي جاده‌اي حداقل 20 استان كشور
هشدار هواشناسي نسبت به بارش برف و باران و اختلال در ترددهاي جاده‌اي حداقل 20 استان كشور
از عصر سه‌شنبه و طي روز چهارشنبه وزش باد شديد و گرد و خاك در نوار مرزي استانهاي خوزستان، ايلام و كرمانشاه سبب كاهش ديد افقي و كيفيت هوا مي‌شود.
مدير كل پيش‌بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي نسبت به بارش برف و باران و اختلال در ترددهاي جاده‌اي حداقل 20 استان كشور هشدار داد.

عبدالرضا اميدوارشهري در گفت‌وگو با ايسنا، افزود: بر اساس نقشه‌هاي پيش‌يابي امروز با ورود يك سامانه بارشي به كشور ابتدا در شمال‌غرب و غرب و سپس تا اواخر وقت در سواحل غربي درياي خزر و دامنه‌هاي جنوبي البرز ابرناكي بارش برف و باران و وزش باد پيش‌بيني مي‌شود.

وي افزود: روز چهارشنبه علاوه بر مناطق مذكور گستره بارش‌ها به دامنه‌هاي زاگرس مركزي و جنوبي، جنوب غرب، بخش‌هايي از مركز و بتدريج به شمال شرق كشور نيز مي‌رسد؛ ضمن اينكه با نفوذ جريانات شمالي بارش‌ها در سواحل درياي خزر تشديد مي‌شود و درياي خزر طي امروز تا روز پنجشنبه مواج خواهد بود. از بعد از ظهر روز چهارشنبه در شمال غرب و غرب از مقدار ابرها كاسته مي‌شود. همچنين به سبب وزش باد شديد بر روي كشور عراق، پديده گرد و خاك روزهاي سه شنبه و چهارشنبه در استانهاي واقع در غرب و جنوب غرب پيش بيني مي‌شود.

مدير كل پيش‌بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي با اشاره به اخطاريه ويژه سازمان هواشناسي كشور گفت: بر اين اساس در روز چهارشنبه در استان‌هاي آذربايجان غربي، آذربايجان شرقي، كردستان ، زنجان، اردبيل، كرمانشاه، همدان، لرستان، چهارمحال و بختياري، كهگيلويه وبويراحمد و ارتفاعات البرز مركزي در استانهاي قزوين، تهران، البرز، مازندران و گيلان به سبب پيش‌بيني بارش برف اختلال در تردد جاده‌اي رخ خواهد داد. اين شرايط از عصر چهارشنبه خراسان شمالي و شمال سمنان را در بر مي‌گيرد.

وي تصريح كرد: طي روز شنبه نيز بارش برف در استانهاي اردبيل، گيلان ، مازندران، گلستان ، خراسان شمالي و شمال خراسان رضوي تشديد مي‌شود. بنابراين اختلال در تردد جاده‌هاي ارتباطي اين استان‌ها در اين مناطق رخ خواهد داد كه اين شرايط در اين روز گذرگاه‌هاي كوهستاني البرز را نيز دربر مي‌گيرد.

مدير كل پيش‌بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي گفت: از عصر سه‌شنبه و طي روز چهارشنبه وزش باد شديد و گرد و خاك در نوار مرزي استانهاي خوزستان، ايلام و كرمانشاه سبب كاهش ديد افقي و كيفيت هوا مي‌شود.

وي تصريح كرد: بر اين اساس آسمان تهران در روز چهارشنبه نيمه ابري تا ابري در پاره‌اي نقاط با بارش باران و برف و وزش باد خواهد بود كه حداقل و حداكثر دما در اين روز به 2- و 6 مي‌رسد همچنين در روز پنجشنبه نيز آسمان پايتخت نيمه‌ابري در ارتفاعات با بارش باران و برف در اواخر وقت كاهش ابر گاهي وزش باد است كه حداقل و حداكثر دما در اين روز به 1- و 7 مي‌رسد.