زمان : 18 Bahman 1390 - 17:47
شناسه : 45605
بازدید : 1573
آغاز کارگاه آموزشی تبیین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش آغاز کارگاه آموزشی تبیین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
همایش بزرگ فرهنگیان استان یزد با عنوان کارگاه آموزشی تبیین سند تحول بنیادین آموزش و پرورشبا شرکت افزون بر 2 هزار نفر از فرهنگیان استان و حضور مقام عالی وزارت ، استاندار و مسئولان استانی در سالن وحدت یزد آغاز شد.
در این کارگاه آموزشی ، روسا ، مدیران ، معاونین و نمایندگان معلمان با سند تحول بنیادین آشنا می شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش در همایش بزرگ فرهنگیان استان:
شور و شعف ، تلاش و حرکت از مشخصه های اجرای سند تحول بنیادی در آموزش و پرورش می باشد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد مدیر کل آموزش و پرورش استان صبح امروز درهمایش بزرگ فرهنگیان با حضور وزیر آموزش و پرورش در سالن وحدت برگزار شد. گفت :ما مفتخریم که آموزش و پرورش در دو سال گذشته حیات جدیدی را آغازنموده است و اجرا ی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شور و شعف ، تلاش و حرکت را برای فرهنگیان به ارمغان آورده است.
محمد کاظم رحیمی نژاد گزارش کاملی از وضعیت آموزش وپرورش استان یزد ارائه نمود و افزود: استان یزد دومین استان از لحاظ تراکم جمعیت می باشد ولی از لحاظ پوشش تحصیلی رتبه بالایی دارد.
وی با تاکید به این مطلب که استان یزد دومین استان ثبت نام کننده طرح ملی نهضت قرآن کریم می باشد گفت:بیش از 75 هزار نفر ازدانش آموزان و فرهنگیان استان یزد در این طر ملی ثبت نام نموده اند.
رحیمی نژادبا اشاره به برتری دانش آموزان استان در کسب قبولی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی افزود:دانش آموزان یزدی در هیجدهمین سال متوالی افتخار افریدند و هم از لحاظ تراز و هم از لحاظ میانگین نمره بالاترین نمره کشوری را کسب نموده اندو رتبه اول در سطح علمی را نیز دارا می باشند.
ايجاد سنت حسنه تحول از اقدامات بزرگ آموزش وپرورش است.

نماينده ولي فقيه در استان وامام‌جمعه يزد ايجاد سنت حسنه تحول را از اقدامات بزرگ و ارزشمند آموزش وپرورش توصيف كرد.

  آيت‌ا... ناصري، نماينده ولي فقيه در استان وامام‌جمعه يزد در ديدار با وزير آموزش وپرورش و مديركل آموزش وپرورش اين استان اظهار كرد: اقدامات بسياري در راستاي اجراي سند تحول بنيادين و ايجاد يك تحول در آموزش وپرورش طي دوران وزارت دكتر حاجي‌بابايي صورت گرفته است كه اميدوارم اين اقدامات در آينده نزديك نهادينه شود و تمام مديران آموزش و پرورش در هر عرصه‌اي ديدگاه تحولي داشته باشند.

وي بر تربيت قرآني دانش‌آموزان تاكيد و تصريح كرد: ايجاد مدارس قرآني و اجراي طرح ملي نهضت حفظ قرآن كريم(نور) از اقدامات مهم وزير آموزش و پرورش است كه با استقبال بسيار خوب دانش‌آموزان مواجه شده است.

آيت‌ا... ناصري با اشاره به ديدار چند روز گذشته خود با دانش‌آموزان يك مدرسه راهنمايي استان يزد خاطرنشان كرد: چند روز پيش با دانش‌آموزان مدرسه‌اي راهنمايي ديدار كردم و متوجه شدم حفظ قرآن كريم را آغاز و تاكنون چندين سوره را نيز حفظ كرده‌اند كه بسيار ارزشمند است و قطعاً اثرات تربيتي فراواني در آينده خواهد داشت.

اردوهاي راهيان‌نور موجب انتقال ارزش‌هاي دفاع مقدس به نسل‌هاي بعدي انقلاب است.

نماينده ولي فقيه در استان و امام‌جمعه يزد اردوهاي راهيان نور را راهي مناسب براي انتقال ارزش‌هاي دفاع مقدس به نسل‌هاي بعدي انقلاب دانست.

آيت‌ا... ناصري اهتمام وزير آموزش و پرورش در خصوص طرح‌هاي قرآني را خوب و مناسب توصيف و اظهاركرد: اميدوارم با اين طرح‌ها و تلاش‌هاي شما مسوولان آموزش وپرورش، تربيت بر مبناي قرآن روز به روز در تمام عرصه‌هاي آموزشي، پرورشي، فرهنگي، ورزشي و... شكوفاتر گردد.

وي از افزايش آمار تعداد دانش‌آموزان اعزامي به اردوهاي راهيان نور از 25 هزار نفر به بيش از 1 ميليون نفر ابراز خرسندي كرد و افزود: اردوهاي راهيان نور راهي مناسب براي انتقال ارزش‌هاي دفاع مقدس به نسل‌هاي بعدي انقلاب است.