زمان : 18 Bahman 1390 - 11:06
شناسه : 45586
بازدید : 1640
نماينده ولي فقيه و امام جمعه يزد: ماندگارترين كارها نزد خداوند متعال خدمت به خلق است نماينده ولي فقيه و امام جمعه يزد: ماندگارترين كارها نزد خداوند متعال خدمت به خلق است
"آيت‌الله ناصري"، نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد در آيين افتتاح اين كتابخانه اظهار داشت: خلقت انسان با هدف بوده است و اين هدف والا، رسيدن به كمال و نزديكي به خداست.

 وي افزود: هر عملي كه ما را به قرب خدا برساند، مطلوب و نيك است و هر اقدامي كه ما را از خدا دور كند، شر و فساد است.

امام جمعه يزد ضمن تشكر از خيّران نيك‌انديشي كه در امور عام‌المنفعه نظير كتابخانه‌سازي پيشگام هستند، تصريح كرد: ماندگارترين امور در نزد خداوند متعال، خدمت به خلق است.

"محمدحسين پارسائيان"، مديركل كتابخانه‌هاي عمومي استان نيز در اين مراسم گفت:‌ پيش از پيروزي انقلاب اسلامي، تنها 4 باب كتابخانه در استان داير بود كه به بركت نظام مقدس اسلامي، هم‌اكنون 116 باب كتابخانه عمومي در استان يزد مشغول به فعاليت هستند.

وي افزود: با افتتاح كتابخانه گنبد سبز، تعداد كتابخانه‌هاي عمومي شهرستان يزد به 26 باب رسيده است.

پارسائيان تصريح كرد: ما جزو معدود استان‌ها و شهرهاي كشور هستيم كه مسئولان ارشد استاني اهتمام ويژه‌اي به كتابخانه‌هاي عمومي دارند.

دكتر "جاويد اتابكي"، فرزند خيّر كتابخانه‌ساز يزدي هم در سخناني كوتاه خاطرنشان كرد: اين كتابخانه با نيك‌اندشي خيّر مجموعه با هدف ترويج فرهنگ مطالعه، در كنار مسجد محله گنبد سبز احداث و تجهيز شده است.

در پايان اين مراسم، با حضور آيت‌الله ناصري و جمعي از مسئولان استان و شهرستان، كتابخانه عمومي اتابكي گنبد سبز يزد افتتاح شد.

گفتني است، كتابخانه عمومي گنبد سبز با صرف مبلغي بالغ بر 500 ميليون ريال توسط يكي از خيرين شهرستان يزد راه‌اندازي شد و هم‌اكنون بيش از 4000 جلد كتاب در اين كتابخانه موجود است.