زمان : 14 Bahman 1390 - 16:36
شناسه : 45406
بازدید : 2319
افتتاح دومین کنفرانس هالیودیسم و سینما با حضور دکتر محمود احمدی نژاد  افتتاح دومین کنفرانس هالیودیسم و سینما با حضور دکتر محمود احمدی نژاد

افتتاح دومین کنفرانس هالیودیسم و سینما با حضور دکتر محمود احمدی نژاد 


دکتر محمود احمدی نژاد ریاست جمهوری اسلامی ایران دومین کنفرانس «هالیودیسم و سینما» را در سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر افتتاح می‌کند.

به گزارش روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، دومین کنفرانس هالیوودیسم وسینما باحضور دکتر محمود احمدی‌‌نژاد ریاست جمهوری اسلامی ایران فردا پنج‌شنبه ۱۳ بهمن ماه در نهاد ریاست جمهوری افتتاح می‌شود.

در افتتاحیه این کنفرانس دکترسید محمد حسینی (وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی)، جواد شمقدری(معاون امور سینمایی وزارت ارشاد)، غلامرضا منتظمی (دبیردومین کنفرانس هالیوودیسم وسینما) و بسیاری از سینماگران خارجی وجمعی ازمدیران سینمایی کشور حضوردارند.

شایان ذکراست دراین همایش که بسیاری ازمیهمانان و سینماگران مطرح جهان ومدیران کشوری شرکت دارند، رئیس جمهور ضمن خیر مقدم و تکریم ازمیهمانان این کنفرانس در جمع آنها حاضرمی شود وبه ایراد سخنانی می پردازد. همچنین سه تن از میهمانان حاضر درمراسم افتتاحیه کنفرانس نیزاز دیگر سخنرانان این همایش هستند.

کنفرانس «هالیوودیسم و سینما» در روزهای ۱۳ تا ۱۵ بهمن ماه امسال در جریان برگزاری سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در مرکز پژوهش‌های فرهنگی وزارت امور خارجه (سازمان مجامع ایرانیان) به دبیری غلامرضا منتظمی برگزار می‌شود.


افتتاح کنفرانس هالیوودیسم و سینما با حضور دکتر محمود احمدی‌نژاد


افتتاحیه کنفرانس هالیودیسم و سینما با حضور دکتر محمود احمدی‌نژاد (رئیس جمهور)، دکترسیدمحمد حسینی (وزیرارشاد)، جواد شمقدری(معاون سینمایی وزارت ارشاد) و 53 تن از میهمانان خارجی ، صبح روز 13 بهمن در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، این کنفرانس با سخنرانی دکتر محمود احمدی‌نژاد رسماً کار خود را آغاز کرد. رئیس جمهوری کشورمان در این جمع صمیمانه به ایراد سخن پرداخت و با بیان تعریفی جامع ازهنرگفت: باید درابتدا موضوع هنرومسئولیت‌ها و آرمان‌های هنر و هنرمند را تعریف کرد. هنر یعنی شناخت انسان. درتعریف هنر، هنرمند باید به اندیشه‌ها و تعاملاتی که نسبت به انسان در جهان وجود دارد پاسخ دهد.


جهان نیازمند نظم جدیدی است


رئیس جمهور در ادامه به دو نگاه موجود درباره هنر وانسان اشاره کرد و افزود: نگاه اول، نگاه حکام امروز به انسان وهنراست. این نگاه می‌گوید انسان خلق شده تا ازهمه چیز بهرمند شود، این بهرمندی یعنی سود حداکثری به هر شکل ممکن، این تفکری است که در طول تاریخ وجود داشته است. در این نگاه سعادتمند کسی است که بر دیگران غلبه و برمنابع جهان سلطه داشته باشد. اما در نگاه دوم انسان یک حقیقیت متعالی است. خدای متعال همه هستی را برای انسان و انسان را برای خودش خلق کرده است. خداوند در درون انسان استعدادهایی قرار داده تا بتواند آینه تجلی خدا باشد. در نگاه دوم سعادت درغلبه بر دیگران نیست بلکه درهمکاری با دیگران است. تا همگی انسان‌ها در این راه به ارزش‌های بالای انسانی برسند. پیامبران آمدند تا این نگرش را درانسان‌ها گسترش دهند.

وی ادامه داد: با لحاظ کردن این دو نگرش می‌توان دریافت که تمام جنگ‌هایی که در جهان به‌وجود آمده به دلیل نگاه اول به انسان بوده است. این یک قالب مشخصی است که در مارکسیسم و لیبرالیسم دیده می‌شود.و این گروه‌ها هیچ ارزشی برای انسان و حقیقیت انسان قایل نیستند. ازپس مارکسیسم 20 میلیون کشته و از دل جنگ‌هایی که لیبرالیسم ها به راه انداختند 70 میلیون کشته برجای مانده است و همچنان این روند ادامه دارد. آیا خداوند متعال این عالم و انسان را خلق کرده تا این وضع به همین منوال ادامه پیدا کند؟ اگر چنین باشد که با عدل خداوند سازگاری ندارد. اعتقاد ما بر این است خداوند جهان وانسان را به این شکل رها نکرده است. این دو نگرش متفاوت در هنر و سینما نیز خودشان را نشان می‌دهند. هزاران سال است که هنرمندان در آثار نثر و نظم‌شان بر حقیقت انسان و آرزوهای انسانی سخن گفته‌اند. حاکم دنیا بایدعادل، پاک وعاشق انسان‌ها باشد. چه کسی باید در دنیا حاکم باشد؟ آیا رئیس جمهور آمریکا باید حاکم جهان باشد؟ آیا او عاشق انسان‌ها است؟ پاسخ منفی است. خداوند به ما وعده کرده است که حاکم،عادل و پاکی دردنیا حکومت خواهد کرد.کسی که نظم جدیدی را در دنیا حاکم می کند زیرا جهان نیاز به نظم جدیدی دارد. ما همه به دنبال عدالتیم. خداوند راه سعادت را به ما نشان داده است. امام خمینی(ره) اعلام کرد که ما عاشق همه انسان‌های هستیم. اگربه هر انسانی در سراسر کجای دنیا ظلم شود وآزادی‌هایش سلب شود او را یاری می‌کنیم. اما غرب سال‌ها با تمام توان‌شان به جنگ ما آمدند.

حقیقیت یک حکومت واحد جهانی

وی در خاتمه سخنانش اعلام کرد: متاسفانه کسانی که برهالیوود نظارت دارند که می‌خواهند خودخواهی‌ها خود را ازاین طریق توجیه کنند.

دکتر احمدی‌نژاد گفت: ملت‌های دنیا هیچ مشکلی با یکدیگر ندارند بلکه این دولت‌های هستند که مشکلات را ایجاد می‌کنند. نباید از دشمن بشریت انتظار رحم و مروت داشت باید خودمان را پیدا کنیم و حقیقیت یک حکومت واحد جهانی را دریابیم. این نشست‌ها می‌تواند بهانه ، فرصت و ظرفی باشد که به‌واسطه آن می‌توانیم یکدیگر را بشناسیم. باید دست به دست هم بدهیم و به سوی حقیقیت، عدالت و عشق حرکت کنیم.

ساده‌انگاری است اگر لایه‌های زیرین هالیوود را نشناسیم

دکتر حسینی نیز با ابراز خورسندی از حضور میهمانان و دکتر احمدی نژاد در این مراسم گفت: در پشت نقاب زیبای ادعای سینمای هالیوود لایه ای از فلسفه نظام سرمایه‌داری وجود دارد. از این رو ساده انگاری است اگر نسبت به این لایه بی‌تفاوت باشیم. پس باید همگی وظایف خود را بهتر بشناسیم و در یک هم‌اندیشی بر علیه استکبار جهان تصمیم‌گیری کنیم.

سینمای هالیوود خشن است

جواد شمقدری معاونت سینمایی نیز ضمن خوشامدگویی به میهمانان کنفرانس هالیوودیسم و سینما گفت: امروز سینمای هالیوود توانسته یک سیطره عظیمی بر فرهنگ کشورهای دیگر دنیا برجا بگذارد. امروز هالیوود یک مکتب است و شعارها، تفکرات سیاسی و نظام حاکم را بر دنیا گسترش می‌دهد. در چنین شرایطی کار برای گروه‌های مستقلی که اهدافی خارج از تفکرات حاکم هالیوود دارند سخت شده است. سینمای هالیوود بشدت خشن است.نها چاره ای جز مهاجرت از این کشور

در خلال مراسم افتتاحیه خانم آی کاترینی پالی یو (كارگردان منتقد سينما عضو مركز فرهنگي آرتي ديا) ، وبستر تارپلی (استاد دانشگاه، نويسنده، منتقد و ضدصهيونيست منتقد سياست‌هاي توسعه طلبانه آمريكا)، آرنولد لئون کوهن(خاخام يهود، از فعالان و سخنگويان شاخه نتوري كارتا(گروهي از علماي يهودي ضد صهيونيزم است) و توماس پولارد(پروفسور و استاد دانشگاه منتقد) به ایراد سخن پرداختند و نقطه نظراتشان را در باره موضوع کنفرانس هالیوودیسم و سینما ارائه دادند. دکتر وبستر تارپلی آخرین کتابش با نام «ماشین جنگی هالیوود» را به رئیس جمهور تقدیم کرد.

در پایان این مراسم از پائول اریک بلانرو (مورخ، نويسنده و مستند ساز، صاحب معروف‌ترين اثر درباره افشاگري لابي صهيونيستي فرانسه و از معروف‌ترين شخصيت‌هاي ضد صهيونيستي اروپا)، کلودیو موفا (استاد دانشگاه، منتقد سينما، شخصيت برجسته ضد صهيونيستي ايتاليا، رييس مركز مطالعات خاورميانه)، مانوئل گالیانا راس (نويسنده كتاب هاي ضدصهيونيستي، منتقد)، رابرت فوریسن (مورخ بزرگ ، نويسنده و ضد صهيونيست و ساخت يك فيلم مستند مشترك ضد صهيونيستي با بلانرو در نقد هلوكاست) ، ونسان رنوا، آلن برونه تقدیر شد. البته جوایزالیوراستون و ونسان رنوا را شان استون و ماریا بروچه دریافت کردند.