زمان : 13 Bahman 1390 - 20:58
شناسه : 45375
بازدید : 2318
اخذ عوارض تابلو از شهروندان يزدي ممنوع شد اخذ عوارض تابلو از شهروندان يزدي ممنوع شد

یزدفردا :بشارت نو  در شماره 372 خود نوشت:ديوان عدالت اداري با صدور دستور موقت، اخذ عوارض تابلو از شهروندان يزدي را ممنوع كرد.

بلقيس برهاني وكيل پايه يك دادگستري در اين خصوص اظهار كرد: با توجه به شكايت يكي از شهروندان يزدي به شعبه 30 ديوان عدالت اداري و صدور دستور موقت اخذ عوارض تابلو از شهروندان يزدي از سوي شهرداري و كميسيون 77 شهرداري‌ها ممنوع شد.

وي با تأكيد بر لزوم اجرايي بودن اين رأي گفت: برابر ماده 26 آيين نامه اجرايي ديوان عدالت اداري، مسئولان و افراد در صورت استنكاف از اجراي دستور مذكور به مجازات 6 ماه تا يك سال انفصال موقت از خدمت و جبران خسارت وارده محكوم مي‌شوند.

برهاني تابلوهاي نصب شده بر سر در اماكن تجاري و اداري را مبين معرفي محل استقرار و فعاليت اماكن دانست و افزود: نصب اين تابلوها الزاماً متضمن تبليغات در زمينه ارائه خدمات مربوطه نيست و شهرداري در اين خصوص خدماتي را ارائه نداده است بنابراين نمي‌توان عوارضي را در اين زمينه اخذ كند.

پيشتر نيز طبق راي هيئت عمومي ديوان عدالت اداري گرفتن هر گونه عوارض توسط شهرداري بابت نصب انواع تابلوهاي ثابت و سيار در كليه نقاط شهر غيرقانوني اعلام شده بود.