زمان : 13 Bahman 1390 - 10:11
شناسه : 45358
بازدید : 3303
پزشکی که برای فرار از افسردگی بازیگر شد پزشکی که برای فرار از افسردگی بازیگر شد
امید روحانی پزشک متخصص بیهوشی و منتقد سینما بازیگری را راهی برای فرار از فشارهای روحی و افسردگی ناشی از افزایش سن می‌داند .
به گزارش خبر آنلاین ، او بعد از بازی پشت سر هم در 3 فیلم ، این روزها در حال تمرین نمایش «شرق شرق است » با کارگردانی مسعود رایگان است که بزودی روی صحنه خواهد رفت .
این پزشک متخصص بیهوشی ، صبح ها و عصرها در بیمارستان کار می‌کند و شب ها خودش را به سالن تمرین می‌رساند و چون دانشجوی جوانی ، پیچ و خم های بازی در تئاتر را فرا می گیرد . توان و اشتیاق او در گروه نمایشی «شرق شرق است » برای هر بازدید کننده و تماشاگری جالب و تاثیر مثبتش بر دیگر اعضای گروه نیز مشهود است .



این نخستین تجربه تئاتری امید روحانی به شمار می آید که فعالیت هنری‌اش را پیش از انقلاب با نوشتن درباره سینما شروع کرد ، در دهه 60 به عنوان منتقدی مطرح شناخته شد و از سال 1374 با فیلم « یک داستان واقعی » ( ابوالفضل جلیلی ) پا به عرصه بازیگری گذاشت . او اگرچه در نخستین فیلم‌هایش در نقش های زندگی واقعی خود از جمله پزشک و منتقد سینمایی ظاهر می‌شد، اما رفته رفته بازیگری همه فن حریف شد و در جلد آدم‌های مختلف رفت تا آن جا که بازی راحت و شیرین او طرفداران زیادی پیدا کرد .


«باد و شقایق»، «میکس»، «کارگران مشغول کارند»، «مینای شهر خاموش»، «دایره زنگی» و «سن پترزبورگ» از جمله آثار سینمایی این پزشک هستند که امسال گویا پر کارتر شده است. او در چند ماه گذشته در فیلم‌های «پل چوبی»، «نارنجی پوش» و «زندگی خصوصی آقا و خانم میم» جلوی دوربین رفته‌است . دیگر کاری که او در آن حضوری موفق داشته، سریال «ساختمان پزشکان» است .



چند شب پیش پشت صحنه تمرین نمایش «شرق شرق است » فرصتی دست داد تا پای صحبت‌های این منتقد هنری ، بازیگر و پزشک بنشینیم. وقتی از او در باره پرکار شدنش در بازیگری سینما و تئاتر پرسیدیم و دلیل رویکردش به این عرصه را جویا شدیم، خیلی راحت و ساده گفت: «من بیشتر برای فرار از دردهای جسمی و روحی است که بازی می کنم . افزایش سن با خودش مشکلاتی چون افسردگی می آورد که من دوای آن را در بازیگری می یابم.»
امید روحانی ادامه داد : «با این که بازی در سینما و تئاتر را جدی می گیرم و تمام توانم را صرف خوب در آوردن نقش ها می کنم ، اما هیچ ادعایی در این زمینه ندارم .»
تازه ترین فیلم ها و نخستین تئاتر این پزشک متخصص بیهوشی در چند روز آینده مقابل دیدگان تماشاگران قرار می گیرد تا بار دیگر شاهد بازی های دلنشین او باشند .