زمان : 12 Bahman 1390 - 19:43
شناسه : 45270
بازدید : 3754
تصویب طراحی جایزه جهانی حضرت امام خمینی(ره) تصویب طراحی جایزه جهانی حضرت امام خمینی(ره)

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی خبرداد:

تصویب طراحی جایزه جهانی حضرت امام خمینی(ره)

مخبر دزفولی:اعطای بورسیه تحصیلی در مقطع دکترا به نخبگان باتوافق وزارتخانه های علوم و بهداشت و بنیاد نخبگان به واجدان شرایط تعلق می گیرد تا به نوعی در پذیرش نخبگان تسهیل صورت گیرد


دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت:پس از مدتها کار کارشناسی شده مقرر شد جایزه جهانی امام خمینی طراحی شود .


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از واحد مرکزی خبر، مخبر دزفولی افزود : مقرر شد این جایزه به گونه ای در شأن امام راحل طراحی شود تا بتواند اندیشه امام و موج اداره انسانیت و بیداری اسلامی را که به واسطه انقلاب امام شکل گرفته است در جهان زنده نگه دارد و گسترش دهد .

وی گفت : پس از مباحث طولانی اصل این جایزه جهانی به نام حضرت امام خمینی به تصویب رسید و مقرر شد هیئت امنایی متشکل از شخصیت های علمی و فرهنگی داخلی و بین المللی در خصوص تدوین جایزه و واجدین شرایط دریافت این جایزه مطالعه کنند .

وی گفت : این موارد در کارگروهی تخصصی بررسی و به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه می شود .و متولی اصلی این کار به عهده سازمان فرهنگ وارتباطات اسلامی گذاشته شد .

تصویب اعطای بورسیه تحصیلی در مقطع دکترا به نخبگان

مخبر دزفولی افزود : درجلسات گذشته مقرر شد راهکارهایی برای رفع برخی مشکلات نخبگان ارائه شود که بر همین اساس در این جلسه مقرر شد که دانشگاهها علاوه بر پذیرش دانشجویان خود در مقطع دکترا ، ظرفیتی اضافه به عنوان بورس نخبگان و استعدادهای برتر در نظر بگیرند .

وی گفت : این بورسیه باتوافق وزارتخانه های علوم و بهداشت و بنیاد نخبگان به واجدان شرایط تعلق می گیرد تا به نوعی در پذیرش نخبگان تسهیل صورت گیرد .

وی گفت : در تصمیمی دیگر مقرر شد فضای بیشتری برای استفاده از فارغ التحصیلان نخبه برای عضویت در هیئت علمی دانشگاهها ، پژوهشکده ها و پژوهشگاهها در نظر گرفته شود .

مخبر دزفولی گفت:همچنین مقرر شد بنیاد نخبگان آئین نامه ها و مقرراتی که جذب نخبگان را در مراکز تحقیقاتی تسهیل می کند ظرف سه ماه بررسی و بازنگری کنند و به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه دهند .

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت : وزارتخانه های علوم و بهداشت نیز در جلسه امشب موظف شدند در خصوص طرح رتبه بندی دانشگاهها استانداردهای لازم برای بخش های مختلف اموزشی پژوهشی و رفاهی را بررسی و ظرف 6 ماه به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه دهد .

وی گفت : بحث مرتبط با مسائل فرهنگی کشور هم به جلسه بعدی موکول شد و در جلسه اینده مواد سند مهندسی فرهنگی بررسی خواهد شد .

تغییر نام دانشگاههای تربیت معلم تهران ، سبزوار و آذربایجان

مخبر دزفولی افزود : از آنجا که دانشگاه تربیت معلم دیگر مسئول تربیت نیروی متخصص مورد نیاز اموزش و پرورش نیست و این مسئولیت به دانشگاه فرهنگیان واگذار شده است پس از بررسیهای کارشناسی و نظرخواهی ها مقرر شد نام دانشگاه تربیت معلم سبزوار به دانشگاه حکیم سبزواری ، دانشگاه تربیت معلم آذربایجان به دانشگاه شهید مدنی و دانشگاه تربیت معلم تهران به دانشگاه خوارزمی تغییر نام پیدا کند .

وی گفت : مقرر شد وزارتخانه های علوم و اموزش و پرورش پیشنهادهای خود را برای ایجاد تحولات هر چه بیشتر در این دانشگاهها ارائه کنند .

دبیر شواریعالی انقلاب فرهنگی در مورد مصوبات دیگر جلسه امشب گفت : مقرر شد بداغی و اسحاقی از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به عضویت ستاد ملی زن و خانواده در آیند .

مخبر دزفولی گفت:از مصوبات دیگر جلسه اضافه شدن روسای دانشگاههای تهران ، و علامه طباطبایی به مجموعه شورای تحول علوم انسانی است.