زمان : 12 Bahman 1390 - 19:18
شناسه : 45254
بازدید : 4408
واگذاری پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان به قم و قم به تهران به خارجی‌ها واگذاری پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان به قم و قم به تهران به خارجی‌ها
واگذاری پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان به قم و قم به تهران به خارجی‌ها
نیکزادگفت: قطار سریع السیر برقی در مسیر تهران - مشهد با اعتباری بالغ بر 4 هزار و 100 میلیارد تومان کلنگ زنی می شود

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه قطار برقی تهران- مشهد از سوی قرارگاه خاتم الاوصیاء و با بهره برداری 39 ساله ساخته می شود، گفت: پروژه قطار سریع السیر اصفهان به قم و قم به تهران با سرعت 350 کیلومتر بر ساعت از طریق فاینانس و توسط شرکت های خارجی انجام می شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از مهر،علی نیکزاد در جمع خبرنگاران با اشاره به کلنگ زنی قطار برقی تهران- مشهد، گفت: قطار سریع السیر برقی در مسیر تهران - مشهد با اعتباری بالغ بر 4 هزار و 100 میلیارد تومان کلنگ زنی می شود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: براساس توافقی که با قرارگاه خاتم الاوصیاء انجام گرفت، این شرکت در مدت 3 سال مسیر تهران مشهد را برقی می کند که پس از اجرا سرعت این قطار به 220 کیلومتر می رسد.

وی این پروژه را اقدامی ارزشمندی دانست و گفت: این پروژه امروز در منطقه فریمان استان خراسان رضوی کلنگ زنی می شود که قرارگاه خاتم الاوصیاء به روش BOT و با مدت بهره برداری 39 سال کار را انجام می دهد.

نیکزاد به پروژه ریلی دیگری اشاره کرد و افزود: پروژه قطار سریع السیر اصفهان به قم و قم به تهران با سرعت 350 کیلومتر بر ساعت از طریق فاینانس و توسط شرکت های خارجی انجام می شود.

وی اعتبار این پروژه را حدود 20 هزارمیلیارد تومان عنوان کرد و گفت: به دلیل اینکه این مسیر در بخش روسازی تکنیک خاصی را نیازد دارد؛ بنابراین با کمک شرکت های خارجی به اجرا می رسد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افتتاح های مسکن مهر در دهه فجر، اظهار داشت: در تمام نقاط کشور در این 10 روز 100 هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده، شهرهای جدید و سایر شهرها افتتاح می شود و 2528 میلیارد تومان پروژه در بخش آزادراه، بزرگراه و 3027 کیلومتر هم در بخش راه روستایی به بهره برداری می رسد.

نیکزاد افزود: دومین استادیوم بزرگ کشور با ظرفیت 50 هزار نفر در اهواز به زودی افتتاح می شود که این افتتاح با حضور یکی از تیم های دسته یک کشور همسایه در شهر اهواز خواهد بود.

وی بابیان اینکه 14 بیمارستان در کشور افتتاح می شود، تصریح کرد: تعدادی بیمارستان در قزوین دامغان و سمنان آماده بهره برداری است که امیدوارم دوشنبه هفته آینده با حضور رئیس جمهور در یکی از این شهرها بیمارستان و 10 هزار واحد مسکن مهر به بهره بردرای برسد.

وی با اشاره به رتبه 10 ایران در بازرسی های ایکائو، بیان کرد: همکاران سازمان هواپیمایی با آنها همکاری کردند و از سوی این سازمان بین المللی ایران رتبه دهم را به دست آورد همچنین بازرسی را در بنادر کشور هم انجام دادند که دراین زمینه هم جزو کشورهای موفق بودیم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: ما همچون گذشته با 650 پرواز روزانه در داخل کشور و 1200 پرواز در آسمان ایران در خدمت مردم هستیم.