زمان : 12 Bahman 1390 - 10:50
شناسه : 45197
بازدید : 2140
 قانع اده سفیر جدید ایران در برزیل در انجمن مدیران صنایع : ما تمام ظرفیت سفارت را در اختیار می گذاریم قانع اده سفیر جدید ایران در برزیل در انجمن مدیران صنایع : ما تمام ظرفیت سفارت را در اختیار می گذاریم
یزدفردا :زمانی برزیل یکی از مقروض ترین کشورهای روی زمین بود اما حالا 400 میلیاد دلار ذخیره ارزی دارد.
*دبیر انجمن مدیران صنایع : انشاا... اولین تور تجاری به برزیل از یزد خواهد بود.
*رئیس سازمان صنعت معدن تجارت :ما در صادرات رتبه هشتم کشور را دارا هستیم و به 100 کشور صادرات داریم.
* ((برزیل مرزهای صنعتی را پشت سر گذاشته است ))
این عنوان مطلبی بود که محمد علی قانع زاده سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در برزیل در انجمن مدیران صنایع و معادن استان یزد بیان کرد.
در این جلسه که با حضور محمد علی قانع زاده سفیر ایران در برزیل ، محمد رضا قمی رئیس اتاق بازرگانی ،زارع رئیس سازمان صنعت معدن تجارت ،امانت رئیس اتحادیه صادرکنندگان ،معاون صنایع کوچک شرکت شهرکهای صنعتی وجمعی از صنعتگران عضو انجمن مدیران صنایع تشکیل شده بود ،احمد آزاد مردعضو هیئت مدیره و دبیر انجمن مدیران ،ضمن تشریع موقعیت صنعت و معدن استان واعلام اینکه یزد در زمینه های صنعت و معدن وتجارت رشد خوبی داشته و یکی از استانهای توانمند کشور محسوب می شود و در بعضی از زمینه ها دارای رتبه برتر در کشور می باشد.
وی اظهار داشت ما از طرف بسیاری از کشورها تحت تحریم قرار گرفته ایم و برزیل یکی از کشورهائیست که با ایران رابطه خوبی دارد امیدواریم اکنون که سفیر جدید ایران در برزیل از اهالی یزد می باشد بتوانیم رابطه تجاری و صنعتی و معدنی خود را با با این کشور برقرار و توسعه دهیم .
آزادمرد با بیان اینکه انشاا... ما اولین تورتجاری خواهیم بود که در دوره سفارت جنابعالی به برزیل سفر خواهیم کرد ازسفیر ایران در برزیل درخواست نمود که پس از استقرار در محل ماموریت (12 بهمن 90 ) اطلاعات لازم و مفید برای بررسی زمینه های همکاری درخصوص صادرات و واردات ومشارکت دراختیار انجمن مدیران قرار دهندتا با آگاهی بیشتر مقدمات تور تجاری فراهم گردد .
*محمد رضا قمی رئیس اتاق بازرگانی وصنایع و معادن یزد در این نشست گفت ارتباطات تجاری با توجه به سیاستهای توسعه تجارت بین استان های کشور تقسیم میشود وبه این ترتیب بازارهای هدف را تقسیم میکنند .بر این اساس کشورهای روسیه ،اکراین ،قطر ،ازبکستان از کشورهائیست که استان یزد می تواند گروه تجاری اعزام نماید .
وی افزود معذالک برای ما امکان پذیر است در صورت نیاز سفرهائی هم به کشورهای دیگر داشته باشیم .
محمد ضا قمی در ادامه گفت قبلا 2 هیئت اعزامی به ارمنستان و اخیرا به لهستان داشتیم.
*مهندس زارع رئیس سازمان صنعت معدن تجارت با بیان اینکه یزد به لحاظ صنعتی در کشور تقریبا رتبه ششم و معدنی رتبه دوم را داریم اظهار داشت ما در یزد شاهد رشد صادراتی خوبی هستیم و در زمینه صادرات رتبه هشتم کشور را داریم و به 100 کشور جهان صادرات داریم.
وی افزود حدود 50 قلم کالائی که در یزد تولید می شود به دیگر کشورها صادر میشود و اقلام زیاد دیگری هم هستند که از سایر گمرکات دیگر صادر میشوند که جزو آمار ما نیست.
رئیس سازمان صنعت معدن تجارت اضافه نمود که ما در یزد فرصت های زیادی داریم واگرتیمی باشد که همکاری را استمرار دهیم ما هم همه توانی را که در استان داریم در اختیارمیگذاریم .
*قاسم صدیقی در این جلسه گفت ما تولید کننده نخ های اکرولیک هستیم که مواد اولیه ما 90٪ وارداتی است وما آنرا از ژاپن آلمان تایلند یا تایوان تهیه میکنیم ولی نمی دانم برزیل هم عرضه کننده این موارد هست یا خیر؟
*مسعود فانیان اظهار داشت یکی از عواملی که در صادرات و روابط تجاری نقش ارزنده ای دارد هزینه های حمل و نقل است که معادلات قیمت را تغییر می دهد و این یک اصلی است که باید به آن توجه شود .
*محمد علی قانع زاده رئیس جدید ایران دربرزیل که در تاریخ دوازدهم بهمن ماه به برزیل خواهد رفت و درانجمن مدیران یزد سخن میگفت اظهار داشت یکی از وظایف اساسی سفرا بستر سازی برای حضور شرکتهای ایرانی و همچنین متقابلا بستر سازی برای حضور شرکت های آن کشور درایران است و من جدای از این وظیفه ای را که برعهده دارم بعنوان یک یزدی وظیفه دیگری احساس میکنم
ناطق افزود اطمینان داشته باشید حافظ منافع شما هستم و اطمینان می دهم همه ابزاری که در اختیار دارم در اختیار شما قرار دهم
سفیر ایران در برزیل با بیان اینکه یکی از مقروض ترین کشورهای روی زمین بودگفت امروز برزیل 400 میلیارد دلار ذخیره ارزی دارد و از نظر صنعتی برزیل یکی از تولیدکنندگان بزرگ جهان است و مرزهای صنعتی را پشت سر گذاشته است
قانع زاده اضافه کرد اکنون که در شرایط تحریم به سر می بریم 28 کشور تعیین شده اند که در این شرایط و در این تحریم روابطشان را با ما افزایش دهند که یکی از این کشورها برزیل است .
این مقام اعلام کرد در خردادماه سال آینده ریاست جمهوری ایران به برزیل مسافرت خواهند نمود وکمیسیون مشترک برگزار خواهد شد و من بسیار خوشبین هستم که سطح روابط دو کشور افزایش یابد برزیل ها احساس میکنند که اگر بخواهند در خاورمیانه کار کنند باید با ایران کار کنند چون ایران تنها کشوری در خاورمیانه است که مرزهای علمی را در می نوردد .
سفیر جدید ایران در برزیل در ادامه با اظهار اینکه برزیل 200 میلیون جمعیت دارد و زبا ن آنها پرتقالی است گفت قرار است هیاتی از ایران درزمینه فرش از برزیل بازدید نمایند ودر یک پروسه سه ماهه باار فرش دربرزیل را موردمطالعه قرار دهند .
قانع زاده در قسمت پایانی سخنان خود اظهار داشت ما در شرایط تحریم هم میتوانیم کار کنیم و باید تلاش کنیم تا مشکلات را حل کنیم و ما با تمام ظرفیتی که در سفارت داریم در اختیار شما میگذاریم.