زمان : 11 Bahman 1390 - 17:56
شناسه : 45154
بازدید : 15433
آیت الله سیدمحمد هاشم دستغیب درگذشت+حاشیه های مراسم تشییع آیت الله سیدمحمد هاشم دستغیب درگذشت+حاشیه های مراسم تشییع

آیت الله سیدمحمد هاشم دستغیب درگذشت+حاشیه های مراسم تشییع


یزدفردا :وی به دلیل کهولت سن و بیماری امروز یکشنبه صبح درگذشت.

به گزارش یزدفردا ، آیت الله سید محمد هاشم دستغیب در سن ۷۳ سالگی در گذشت.


آیت الله سید محمدهاشم دستغیب فرزند شهید دستغیب بود.


ستاد مراسم تشییع پیکر آیت الله سید محمد هاشم دستغیب تا ساعتی دیگر در دفتر نماینده ولی فقیه در استان فارس با حضور خانواده آن مرحوم تشکیل خواهد شد.

آيت‌الله سيد محمدهاشم دستغيب، ساعت 7 صبح امروز و پس از آنكه مدتي را در بيمارستان بستري بود، به دليل بيماري و كهولت سن و علي‌رغم تلاش پزشكان، دعوت حق را لبيك گفت.


آيت‌الله سيد محمدهاشم دستغيب، فرزند ارشد آيت‌الله شهيد سيد عبدالحسين دستغيب، دانشمندي بود كه سال‌هاي عمر پربركت خود را در مسير توسعه علوم ديني، زنده و پويا نگاه‌داشتن فقه جعفري و تدريس در سطوح حوزه و دانشگاه، صرف كرد.


به گزارش ايسنا، دفتر نمايندگي ولي فقيه در استان فارس و امام جمعه شيراز نيز با ارسال پيامي ضمن تسليت ارتحال آن عالم رباني، زمان تشييع پيكر فقيد عاليقدر آيت‌الله سيدمحمد‌هاشم دستغيب را فردا دو‌شنبه و محل آغاز مراسم را مسجد جامع عتيق شيراز، اعلام كرد.


براساس اين گزارش و در نمابري كه دفتر نمايندگي ولي فقيه در استان فارس ظهر امروز به اين خبرگزاري ارسال كرده، آمده است:


انالله و انا اليه راجعون


با نهايت تأسف و تأثر ارتحال عالم گرانقدر ابن الشهيد و ابوالشهيد آيت‌الله آقاي حاج سيدمحمدهاشم دستغيب، رحمه‌الله عليه، يادگار شهيد محراب و معلم اخلاق آيت‌الله سيد‌عبدالحسين دستغيب، قدس سره، را به محضر حضرت ولي‌عصر(عج) و مقام معظم رهبري حضرت آيت‌الله‌العظمي خامنه‌اي مدظله العالي و علما و روحانيون معزز تسليت عرض نموده و به اطلاع مي‌رساند مراسم تشييع جنازه آن فقيد سعيد روز دوشنبه 10 بهمن ماه ساعت 9 صبح از مسجد جامع عتيق برگزار مي‌‌شود.


از محضر حضرات آيات و علما اعلام و قاطبه مردم ولايتمدار شيراز دعوت به عمل مي‌آيد با حضور خود روح آن مرحوم را شاد و صاحب شريعت خوشنود كنند.


براساس اين گزارش، اين نمابر مشتركا از طرف نهاد نماينده مقام معظم رهبري در استان فارس و امام جمعه شيراز، استانداري فارس، سپاه فجر فارس، جامعه روحانيت شيراز و بيت شهيد آيت‌الله دستغيب، صادر و ارسال شده است.


حاشیه‌های خاکسپاری پیکر مرحوم دستغیب

دستغیب باید می‌رفت تا او را بهتر بشناسند


خبرگزاری فارس: فرزند مرحوم آیت‌الله سید هاشم دستغیب گفت: پدرم باید می‌رفت تا مردم بهتر او را بشناسند.

خبرگزاری فارس: دستغیب باید می‌رفت تا او را بهتر بشناسند


حجت‌الاسلام سید محمد ابراهیم دستغیب امروز در حاشیه تشییع و خاکسپاری پیکر پدرش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: زنده‌یاد سید هاشم دستغیب به مرحله کاملی به لحاظ سطح علمی رسیده و در سطح بالایی بود.


وی ادامه داد: علم پدرم مانند علم خویی، ایمانش مانند ایمان شهید دستغیب، معرفت او مانند آیت‌الله نجات و بینش او بینشش امام خمینی (ره) بود که بسیار غریب واقع شد.


نماینده مردم استان فارس در خبرگان رهبری نیز ابراز داشت: سید هاشم دستغیب فرزند شهید و پدر شهید بود و عمر خود را صرف علوم آل محمد (ص) کرد و در تحصیلات خود به ویژه در نجف بسیار موفق بود.


آیت‌الله سید علی اصغر دستغیب افزود: این عالم جلیل‌القدر در طول زمان بعد از شهید دستغیب مسجد جامع عتیق و حوزه‌های علمیه را سنگر قرار داد و به علم و دانش پرداخت.


غلامحسین غیب پرور فرمانده سپاه فجر استان فارس نیز تصریح کرد: مرحوم سید هاشم دستغیب علم وارسته‌ای داشت و بزرگترین افتخارش این بود که هم فرزند شهید و هم پدر شهید باشد.


غیب پرور ابراز داشت: این مرحوم و عالم بزرگوار مانند پدر شهید خود مدافع انقلاب و رهبر معظم بود.


تولیت آستان مقدس سید علاالدین حسین (ع) نیز بیان داشت: مرحوم سید هاشم دستغیب به امام خمینی (ره) و آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب علاقه‌ای شدید داشت.


آیت‌الله سید عبدالله زبرجد افزود: سید هاشم دستغیب باسواد و همواره به دنبال علم و دانش بود و موفق به تربیت طلاب بسیاری از علوم دینی شد.


به گزارش فارس، مراسم یادبودی از طرف تولیت آستان مقدس شاهچراغ (ع) فردا سه شنبه 11 بهمن ماه جاری از ساعت 9 تا 11 صبح در حرم مطهر سید میرمحمد (ع) برگزار می‌شود.


همچنین مراسم یادبود دیگری نیز روز پنج شنبه 13 بهمن ماه جاری همراه با قرائت دعای کمیل و عزاداری شهادت امام حسن عسکری (ع) در حرم احمدبن موسی (ع) برگزار می‌شود و تولیت آستان مقدس سید علاءالدین حسین (ع) و بسیج ناحیه بقیة‌الله شیراز نیز روز شنبه 15 بهمن ماه جاری مراسم یادبودی در حرم مطهر سید علاءالدین حسین (ع) بعد از نماز مغرب و عشا برگزار می‌کند.


صبح امروز در هنگام شروع قرائت نماز بر پیکر مرحوم دستغیب که توسط آیت‌الله سید علی اصغر دستغیب صورت گرفت، یکی از نمایندگان شیراز در مجلس شورای اسلامی صحنه را ترک کرد و این در حالی است که این شخص همواره از نام آن مرحوم و همچنین شهید محراب سواستفاده‌های بسیار کرده است.


همچنین انگشت شماری اجیر شده و فریب خورده بیگانگان در برهم زدن نظم مراسم تلاش داشتند که انبوه جمعیت ولایت‌مدار موجب شد تا حرکات آنان نمودی نداشته باشد و در نهایت در خیل عظیم عاشقان ولایت محو و ناپدید شدند.