زمان : 11 Bahman 1390 - 13:52
شناسه : 45144
بازدید : 1638
یک کارشناس تغذیه: تکه های سوخته نان را جدا کنید / برای حفظ خواص ویتامین، میوه ها را داخل یخچال نگهداری کنید یک کارشناس تغذیه: تکه های سوخته نان را جدا کنید / برای حفظ خواص ویتامین، میوه ها را داخل یخچال نگهداری کنید
مدیرگروه تغذیه مرکز بهداشت استان یزد توصیه کرد: غذای نيم سوخته و سوخته (کباب و جوجه کباب سوخته، نان سوخته، ته ديگ سوخته، پياز داغ سوخته، سيب زمينی سرخ کرده سوخته  و...) را مصرف نکنيد.
یوسف نقیایی در گفت و گو با خبرنگار وب دا، دفتر یزد، درباره رعایت نکات تعذیه ای در خصوص پیشگیری از سرطان اظهارداشت:

به منظور پیشگیری از بروز سرطان غذاها را به شکل سالم تهيه، نگهداری و مصرف کنيد و غذاهای فاسد شدنی را در يخچال نگهداری نماييد.

وی همچنین توصیه کرد: غذای نيم سوخته و سوخته (کباب و جوجه کباب سوخته، نان سوخته، ته ديگ سوخته، پياز داغ سوخته، سيب زمينی سرخ کرده سوخته  و...) مصرف نکنيد.

نقیایی با بیان این مطلب که از مصرف غذای پخته شده که مدت زياد مانده باشد خودداری کنيد. گفت:  برای حفظ خواص ويتامين هاي موجود در ميوه ها و سبزی ها، آن ها را در يخچال نگهداری نماييد.

این کارشناس تغذیه با اشاره به این که انواع گوشت را به طور کامل بپزيد          توصیه کرد:  روش هاي صحيح پخت مثل بخارپز، آب پز و پختن ملايم را جايگزين سرخ كردن عميق، سوزاندن وپخت طولاني مدت، نماييد.

نقیایی با تاکید بر مصرف غذاهای کم چرب، كم شيرين و کم نمک  تصریح کرد: از انواع لبنيات کم چرب و کم نمک (شير، ماست و پنير کم چرب و دوغ کم نمک) استفاده نماييد و از طرفی مصرف غذاهای چرب به ويژه با منشا حيوانی را محدود کنيد.از روغن های گياهی در حد کم و به مقدار نياز روزانه استفاده کنيد و از سوزاندن روغن ها جلوگيري کنيد.

وی با تاکید بر این مطلب که مصرف غذاهای پرنمک و نمک سفره را محدود کنيدمتذکرشد: مقدار نمک را در تهيه غذا کاهش دهيد و در عوض از انواع ادويه ها و چاشنی هاي گياهي برای طعم دار کردن غذاها استفاده کنيد.

این کارشناس تغدیه همچنین با تاکید بر کاهش مصرف قند و شکر تصفيه شده  به منظور پیشیگیری از بروز سرطان گفت: مصرف غذاهای آماده و کنسرو شده را کاهش دهيد.