زمان : 11 Bahman 1390 - 01:23
شناسه : 45118
بازدید : 3634
 فراخوان ثبت نام کد اقتصادی به مناسبت دهه فجر فراخوان ثبت نام کد اقتصادی به مناسبت دهه فجر

رئیس کل سازمان امور مالیاتی خبرداد:

فراخوان ثبت نام کد اقتصادی به مناسبت دهه فجر

عسکری:تا پایان امسال اشخاص حقوقی فرصت خواهند داشت به پورتال سازمان مراجعه کنند و مراحل ثبت نام را برای تخصیص شماره اقتصادی انجام دهند.


رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به آغاز اجرای آزمایشی ثبت نام کد اقتصادی، گفت: فراخوان ثبت نام همه مودیان اشخاص حقوقی به منظور تخصیص شماره و صدور کارت اقتصادی به مناسب دهه فجر آغاز خواهد شد.

به گزارش یزدفردا  به نقل از واحد مرکزی خبر،علی عسکری با بیان اینکه در جهت طرح جامع مالیاتی باید شماره اقتصادی به اشخاص حقیقی و حقوقی اختصاص یابد، افزود: با قرار دادن لینک ثبت نام اشخاص حقوقی در پورتال و سایت سازمان، ثبت نام اشخاص حقوقی از دو هفته قبل آغاز شده و تا کنون بیش از چند هزار مودی مرحله اول ثبت نام را انجام داده اند.


وی با اشاره به اینکه فراخوان ثبت نام همه مودیان اشخاص حقوقی در دهه فجر از طریق انتشار اطلاعیه در روزنامه های کثیر الانتشار اعلام خواهد شد، تصریح کرد: تا پایان امسال اشخاص حقوقی فرصت خواهند داشت به پورتال سازمان مراجعه کنند و مراحل ثبت نام را برای تخصیص شماره اقتصادی انجام دهند.


رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور به اشاره به دو مرحله ای بودن فرایند ثبت نام ، عنوان کرد: در مرحله اول اطلاعات کلی و هویتی اشخاص حقوقی و در مرحله دوم اطلاعات دقیق تری از نحوه، میزان و نوع فعالیت اشخاص حقوقی دریافت می شود.


وی با بیان اینکه کارت اقتصادی پس از انجام راستی آزمایی از اطلاعات دریافت شده، صادر می شود، ادامه داد: پس از صدور کارت اقتصادی اشخاص حقوقی در تمام مراودات و معاملات خود ملزم به درج شماره اقتصادی خود و مشتریان در صورتحساب ها خواهندبود.


عسکری همچنین با اشاره به اینکه ثبت اشخاص حقیقی برای اختصاص کد اقتصادی از سال آینده آغاز می شود، اظهارداشت: این شماره بین سازمان امور مالیاتی و گمرک یکسان خواهد بود.