زمان : 25 Dey 1385 - 21:14
شناسه : 4507
بازدید : 632
یک فعال ضد جنگ در آمریکا : تهاجم ایالات متحده به کنسولگری ایران نقض آشکار حقوق بین الملل است یک فعال ضد جنگ در آمریکا : تهاجم ایالات متحده به کنسولگری ایران نقض آشکار حقوق بین الملل است
یک فعال ضد جنگ در آمریکا : تهاجم ایالات متحده به کنسولگری ایران نقض آشکار حقوق بین الملل است
یزدفردا :یک فعال ضد جنگ در آمریکا تهاجم این کشور به کنسولگری ایران در اربیل عراق را نقض آشکار حقوق بین الملل توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از منابع خبری، "سارا فلاندرز" از اعضا و مؤسسه سازمان ضد جنگ علیه ایران و همچنین از بانیان جنبش مخالف جنگ (ANSWER) در آمریکا می گوید : اقدام آمریکا برای حمله به کنسولگری ایران در شهر اربیل در شمال عراق اقدامی غیر قانونی بود و می توان آن را نقض کلی قوانین بین المللی تلقی کرد.

فلاندرز همچنین بازداشت غیر قانونی 5 دیپلمات ایرانی و ظبط اسناد و کامپیوترهای آنها را محکوم و آن را مغایر با نرم ها و هنجارهای بین المللی توصیف کرد.

چند روز پیش ارتش آمریکا به دستور بوش رئیس جمهور این کشور وارد کنسولگری ایران شد و به بهانه حمایت ایران از تروریست ها کارکنان کنسولگری را بازداشت کرد.

این فعال صلح، اقدام آمریکا را در نوع خود یک اقدام جنگی نامید و هشدار داد که بوش با اظهارات جنگ طلبانه خود در صدد گسترش در جنگ در خاورمیانه است.

در همین رابطه، "داتسین لنگلی" یکی از اعضای سابق نیروی دریایی آمریکا نیز اعزام تجهیزات و ناو به منطقه خلیج فارس را محکوم کرد و یادآور شد که اگر آمریکا اقدامی علیه ایران صورت دهد این امر به کشته شدن هزاران نفر منجر خواهد شد.