زمان : 10 Bahman 1390 - 04:09
شناسه : 45060
بازدید : 578
در مراسمی دادستان جدید نظامی استان یزد معرفی گردید در مراسمی دادستان جدید نظامی استان یزد معرفی گردید
در مراسمی دادستان جدید نظامی استان یزد معرفی گردید
مراسم تودیع و معارفه دادستان نظامی یزد با حضور رئیس کل دادگستری استان، معاون نظارت وبازرسی سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور و جمعی از مدیران استان برگزار شد .



معاون نظارت وبازرسی سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور در این مراسم اظهار داشت: قضاوت کار بسیار اساسی وحساسی است وباید درتمامی زمینه ها وبین طرفین پرونده عدالت رعایت گردد .
صفری خاطر نشان کرد: دین مبین اسلام بر رعایت عدالت واحقاق حقوق مظلومین درقضاوت تاکید نموده است .
وی بااشاره به اینکه قضات باید از سطحی نگری پرهیز نمایند افزود: قاضی باید باید با کشف مدارک ومستندات جدید و دید عمیق به حقیقت دست پیدا کند و در امر قضاوت از شتاب زدگی پرهیز نماید .
رئیس کل دادگستری استان یزد نیز دراین جلسه با اشاره به اینکه قضاوت امر بسیار خطیر ومهمی است اظهار داشت: قضاوت باید بر مبنای حق صورت گیرد و اگر بر خلاف مسیر حق وحقیقت باشد پایه های نظام اسلامی را سست می کند.
غلامحسین حیدری در ادامه دستگاه قضایی را نبض نظام مقدس اسلامی دانست وافزود:قضاوت جایگاه ویژه پیامبر اکرم وائمه اطهار(ع) است وعملکرد نامناسب در این زمینه باعث لطمه به نظام اسلامی می شود .
وی با اشاره به خصوصیات قاضیَ، داشتن شجاعت و جسارت را از مهمترین خصوصیات آنها ذکر کرد وگفت : اگر قاضی احساس کرد در جایی مرتکب اشتباهی شده باید خطای خود را بپذیرد وبه آن اعتراف کند.
رئیس کل دادگستری استان یزد خاطر نشان کرد: باتوجه به اینکه منزلت و جایگاه قضات بسیار حساس وخطیر است باید درانتخاب وگزینش قضات نیز دقت ویژه ای شود زیرا بایک واسطه به امام زمان(عج) متصل هستند.
در ادامه مراسم رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان یزد با بیان اینکه نیروهای نظامی وانتظامی استان با تلاش خود توانسته اند امنیت پایداری را برای مردم استان فراهم نمایند گفت: خوشبختانه میزان جرم وجنایت در بین نیروهای مسلح استان نیز بسیار کم است.
مهدی تشکری افزود: باتوجه به میزان جرم وجنایت بسیار کم در بین نیروهای مسلح ، این سازمان بیشتربر ضرورت پیشگیری از وقوع جرم ودورنگه داشتن این نیروها از جرایم تاکید می نماید.
تشکری آموزش همگانی واطلاع رسانی را پایه واساس پیشگیری از وقوع جرم ذکر کرد وافزود: کلاسهای آموزش زیادی دراین زمینه برای نیروهای مسلح استان برگزار شده است .
درخاتمه این مراسم سیدعلی سید حقی به سمت دادستان جدید نظامی استان یزد منصوب وازخدمات علی اصغر مختاری زاده دادستان سابق نظامی این استان تقدیر وتشکر گردید .