زمان : 09 Bahman 1390 - 15:23
شناسه : 45025
بازدید : 2407
يك فوق تخصص بيماريهاي خون و سرطان:رژيم های غذایی پر چرب خطر ابتلا به سرطانهاي پستان، پروستات و کولون را افزایش می دهد يك فوق تخصص بيماريهاي خون و سرطان:رژيم های غذایی پر چرب خطر ابتلا به سرطانهاي پستان، پروستات و کولون را افزایش می دهد
قبل از پخت گوشت قرمز چربی آن را جدا کنید


يك فوق تخصص بيماريهاي خون و سرطان گفت: افراد توجه داشته باشند رژيم های غذایی با چربي زیاد مي تواند خطر ابتلا به سرطانهاي پستان، پروستات، کولون و رکتوم را افزايش می دهد.



دكتر اعظم السادات هاشمی ضمن اشاره به هفته ملی سرطان در خصوص پیشگیری از بروز سرطان با تاکید بر رژیم غذایی متنوع توصیه کرد: افراد سعی کنند در رژيم روزانه خود از تمام گروههاي غذايي، ميوه ها، سبزيها، غلات، گوشت، محصولات لبني و ... استفاده کنند.


وی افزود: نمک رژيم غذايي خود را تا حد ممکن کاهش دهيد. 


عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد همچنین با تاکید بر این مطلب که افراد وزن خود را همواره در حد متعادل نگه دارند تصریح کرد: افراد توجه داشته باشند رژيم با چربي زیاد مي تواند خطر ابتلا به سرطانهاي پستان، پروستات، کولون و رکتوم را افزايش می دهد.


وی با تاکید بر قطع مصرف نوشابه هاي الکلي خاطرنشان ساخت:  افرای تلاش کنند روزانه حداقل 30 دقیقه فعالیت بدنی داشته باشید.دکتر هاشمی همچنین توصیه کرد: گوشت سفيد را به جاي گوشت قرمز استفاده کرده و قبل از پخت، پوست و چربي آن را جدا کنيد.


وی با اشاره به پیشگیری از بروز سرطان یادآورشد:  ميوه ها و سبزي ها بویژه سبزي هاي خانواده کلم، را جايگزين تنقلات سرخ شده و پرچرب نمایئد.


وی با اشاره به اینکبه استفاده بیشتر ازمحصولات با آرد کامل و غلات کامل گفت:براي پخت غذا از روش هائي مانند تنوري کردن، بخار پز کردن و آب پز کردن استفاده کنید.


دکتر هاشمی متذکرشد: در روش هايي مانند کباب کردن و بريان کردن از تماس غذا با دود جلوگيري کنيد چراکه تماس غذا با دود مي تواند منجر به توليد مواد سرطان زا در غذا شود.