زمان : 08 Bahman 1390 - 12:45
شناسه : 44966
بازدید : 1617
یک متخصص پوست و مو:عفونت و سرطان‌هاي پوستي از عوارض خالكوبي است / از هرگونه تاتو در ابرو، پلك چشم و لب خودداري شود یک متخصص پوست و مو:عفونت و سرطان‌هاي پوستي از عوارض خالكوبي است / از هرگونه تاتو در ابرو، پلك چشم و لب خودداري شود
یزدفردا :يك متخصص پوست و مو با بيان اين كه يكي از عوارض زودرس خالكوبي عفونت است، افزود: عفونت حاصل از خالكوبي ممكن است بسيار حاد باشد به طوري كه 7 تا 10 روز بعد از تاتو شروع مي شود خالكوبي ابرو نيز سبب التهاب شديد چشم، ابرو و پيشاني مي‌شود كه به اين عارضه سلوليت گفته مي‌شود. 

دكتر نصرت پورسينا  گفت: شايع شدن خالكوبي در سالهاي اخير كه بيشتر به دليل زيبايي انجام مي‌شود، باعث بروز عوارضي بر روي بدن فرد مي‌شود كه اين عوارض در اكثر موارد مي‌توانند بسيار خطرناك باشند از جمله اين عوارض تاثيري است كه مي‌تواند بر روي بافت مغز بگذارد و مشكلات زيادي را براي فرد ايجاد كند. 

وي افزود: با گذشت زمان و پيشرفت علم پزشكي مشخص شد كه عمل خالكوبي از نظر بهداشتي بسيار خطرناك است و شامل عوارض زودرس و ديررس مي شود. 

وي در خصوص عوارض ديررس خالكوبي نيز گفت: ممكن است فرد حساسيت بيش از حد به آفتاب پيدا كند چرا كه بعضي مواد رنگي، نور را بيش از حد معمول جذب مي كند و باعث آفتاب سوختگي شديد مي شود. 

دكتر پورسينا تصريح كرد: يكي از عوارض خالكوبي كه ممكن است بعد از 20 تا 30 سالگي بروز كند، سرطانهاي پوستي از جمله B.B.C و S.C.C است و در موراد نادري هم سرطان بسيار خطرناك پوستي بنام ملانوم در تاتوهاي قديمي گزارش شده است. 

وي توصيه كرد: از هرگونه تاتو در ابرو، پلك چشم، لب و يا در بدن خودداري شود چرا كه پاك كردن آن معضل بزرگي است و بايد از ليزر استفاده شود و فرد بايد متحمل هزينه سنگين و درد زياد شود و نهايتا موهاي آن قسمت از بدن را از دست خواهد داد.