زمان : 08 Bahman 1390 - 10:49
شناسه : 44956
بازدید : 2167
رییس جمهور اعلام کرد؛ حمایت دولت از سرمایه‌گذاری در صنایع پایین‌دستی صنعت مس رییس جمهور اعلام کرد؛ حمایت دولت از سرمایه‌گذاری در صنایع پایین‌دستی صنعت مس
رییس جمهور اعلام کرد؛ حمایت دولت از سرمایه‌گذاری در صنایع پایین‌دستی صنعت مس

یزدفردا :رییس جمهور در مراسم گشایش 14 طرح شرکت مس اعلام کرد:دولت از سرمایه گذاری در صنایع پایین دستی صنعت مس حمایت می‌کند.
 14 طرح صنعتی، معدنی و عمرانی شرکت ملی صنایع مس ایران و معدن جدید نوچون صبح پنجشنبه 6 بهمن با حضور دکترمحمود احمدی نژاد رییس جمهور، مهدی غضنفری وزیر صنعت معدن تجارت، علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مدیران ارشد استانی در مجتمع مس سرچشمه استان کرمان به بهره برداری رسید.

دکتر احمدی‌نژاد در آیین گشایش این طرح‌ها با تجلیل از زحمات کارگران، مهندسان و مدیران صنعت مس کشور گفت: برای اجرای 14 طرح شرکت ملی صنایع مس ایران که امروز در سرچشمه به بهره برداری رسید 300 میلیارد تومان و در کارخانه لیچینگ میدوک نیز 65 میلیارد تومان  سرمایه‌گذاری شده است.

رییس قوه مجریه بر تسریع در اجرای طرح های توسعه ای شرکت ملی صنایع مس ایران تاکید کرد و گفت: امروز ایران در زمینه استخراج مواد معدنی مس و تولید مس کاتدی در جایگاه خوبی قرار دارد اما باید هرچه سریعتر تمامی ظرفیت‌های این صنعت با همت متخصصان داخلی فعال شود.

دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه نباید تنها به تولید مس کاتدی و صادرات آن بسنده کرد،گفت: دولت برای ایجاد ارزش افزوده بیشتر و اشتغالزایی مولد از سرمایه‌گذاری در صنایع پایین دستی صنعت مس حمایت می‌کند.