زمان : 08 Bahman 1390 - 10:49
شناسه : 44955
بازدید : 4370
دکتر غضنفری خبرداد ؛ شناسایی بیش از 100 معدن مس دکتر غضنفری خبرداد ؛ شناسایی بیش از 100 معدن مس
یزدفردا: دکتر "مهدی غضنفری" در مراسم افتتاح  14 طرح صنعتی ، معدنی و معدن جدید نوچون که با حضور رییس جمهوری برگزار شد با اعلام این خبر،افزود : در مس محتوی  رتبه هفتم ، سیمان جایگاه نهم ، فولاد هفدهم و استخراج سنگ های تزیینی رتبه سوم  جهانی را از آن خود کرده ایم  و بزرگترین تولید کننده سولیوم در خاورمیانه هستیم .
به گزارش واحد دریافت خبریزدفردا :وزیر صنعت ، معدن و تجارت دراین مراسم که در مجتمع مس سرچشمه کرمان برگزار شد ، با قدردانی از رییس جمهوری برای بازدید و افتتاح پروژه ها ،  ابراز امیدواری کرد تا همزمان با دهه  مبارک فجر تعدادی دیگر طرح صنعتی ، معدنی افتتاح شود.
 دکتر غنضفری همچنین با اشاره به دستورات رییس جمهوری برای بهبود وضعیت اشتغال پرسنل مس و اینکه مقررشد ظرف حداکثر سه ماه به این موضوع رسیدگی شود ، گفت : به جبران همه کارهای خوبی که برای 14 طرح انجام شده ، این اقدامات صورت می گیرد.
وی درادامه منابع غنی کشور را مورد توجه قرار داد و گفت : جمهوری اسلامی ایران به داشتن منابع گازی و نفتی شناخته شده است و بحمدالله ، خداوند از آن جهت مزایای فوق العاده ای را برای کشور قائل شده است .
 وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: ایران در حوزه معدن جزو 10 کشور برتر معدنی به لحاظ حجم ذخایر و تنوع معدن است.
دکتر غضنفری سپس در ادامه ذخایر قطعی ایران  را در حوزه معدن 35 میلیارد تن و ذخایر احتمالی آن را نیز 22 میلیارد تن بیان کرد و گفت : مجموع  این ذخایر 57 میلیارد تن با رقم 770 میلیارد دلار می شود که حجم عظیمی از سرمایه گذاری و اشتغال در حوزه معدن را در بر می گیرد و نشان از توجه زیاد دولت های نهم و دهم به موضوع مس است .
به گفته وی، جایگاه مناسب ایران در حوزه معدن و صنایع معدنی در جهان بیانگر آن است که از طریق توجه به معادن می توان فناوری های جدید را به استخدام در آورد.
وی همچنین با به مشارکت طلبیدن بخش خصوصی برای  سرمایه گذاری در بخش معدن گفت : صندوق توسعه ملی از پروژه های این بخش در قالب تسهیلات ارزی حمایت می کند و بانک های کشور نیز تسهیلات ریالی اعطا می کنند .
وزیر صنعت ، معدن و تجارت با بیان اینکه فضای کار معدن همچنان پیش روی سرمایه گذاران وفعالان بخش خصوصی گسترده است ، تاکید کرد : با حمایت های دولت شاهد سرمایه گذاری بیشتر در معدن و صنایع معدنی و مس خواهیم بود .
دکتر غضنفری در پایان گفت : امیدوارم بزودی شاهد آن باشیم که نتایج این اکتشافات ، استخراج ، فرآوری و فناوری  به جامعه و همه گروه های مردم و منتقل شود و آنها از سطح رفاه بیشتری نسبت به گذشته برخوردار شوند .