زمان : 08 Bahman 1390 - 01:08
شناسه : 44948
بازدید : 1654
ثبت نزدیک به سه هزار موقوفه و رقبه در اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بافق ثبت نزدیک به سه هزار موقوفه و رقبه در اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بافق
ثبت نزدیک به سه هزار موقوفه و رقبه در اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بافق
تاکنون نزدیک به سه هزار موقوفه و رقبه در اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بافق به ثبت رسیده است .
گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان یزد
مدیر اداره اوقاف و امور خیریه بافق در نشست خبری با اعلام این خبر گفت: هم اکنون نزدیک به سه هزار موقوفه و رقبه در این شهرستان شناسایی و ثبت شده است که به زودی متناسب با کاربری و نیات واقفان ساماندهی می شوند.
حجت الاسلام فلاح بیشترین فراوانی نیات واقفین را تعزیه و عزاداری ابا عبدالله الحسین عنوان کرد وتامین هزینه مساجد علوم دینی و طلاب، ترویج قرآن و آموزش و نشر فرهنگ قرآنی ، رسیدگی به فرایندهای بهداشتی و مسائل اجتماعی را از جمله نیات واقفین این شهرستان برشمرد.
وی به روز شدن موقوفات را اهداف اصلی این اداره دانست و گفت : به علت پاره ای از مشکلات شرعی و حقوقی این فرآیند آهسته پیش می رود در صدد هستیم با تغییر کاربری موقوفات و بهره گیری از نظر مراجع این روند را سرعت بخشیم .
مدیراداره اوقاف وامور خیریه بافق مشارکت فعال زنان در زمینه فعالیتهای اوقافی این شهرستان را بسیار خوب عنوان و اضافه کرد زنان در شهرستان بافق در مناسبت های دینی و مذهبی و دیگر عرصه های وقفی حضور فعال و پررنگی داشته اند .
تشکیل کارگروه وقف با حضور امام جمعه، فرمانداربافق و دیگر مسئولین این شهرستان برای اولین بار/ غبارروبی و عطر افشانی قبور مطهر شهدا/ برپایی نمایشگاه هفته وقف و گرامیداشت رحلت حضرت رسول(ص) از جمله برنامه های هفته وقف در این شهرستان است.