زمان : 08 Bahman 1390 - 01:05
شناسه : 44944
بازدید : 1758
 موقوفه تجاری سرای خان کهنه با حضور رئیس بنیاد توسعه و عمران موقوفات کشور به بهره برداری رسید موقوفه تجاری سرای خان کهنه با حضور رئیس بنیاد توسعه و عمران موقوفات کشور به بهره برداری رسید

 موقوفه تجاری سرای خان کهنه با حضور رئیس بنیاد توسعه و عمران موقوفات کشور به بهره برداری رسید

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان یزد :در مراسم بهره برداری از این مجتمع تجاری رئیس بنیاد توسعه و عمران موقوفات کشور بازسازی و تغییر کاربری موقوفات قدیمی و سنتی در کشور را یک ضرورت دانست و بهره برداری درست و کارآمد و اجرای نیات واقفان را خواستار شد.

عبد الرضا عابد موقوفات تاریخی را بهترین راهکار به منظور افزایش فضاهای وقفی کارآمد در کشور عنوان و ابراز امیدواری کرد با بهره برداری از این موقوفات به صورت های امروزی باعث ارتقاء فرهنگ وقف و گرایش بیشتر جامعه به این حرکت معنوی شود .

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد هم در این مراسم به اشتغالزایی 45 نفر به طور مستقیم و 120 نفر به طور غیر مستقیم در این مجتمع تجاری اشاره و اضافه کرد : بهره برداری از مرحله اول این مجتمع تجاری علاوه بر شروع به کار 45 واحد تجاری زیباترین بازارچه سنتی استان نیز محسوب می شود.

حجت الاسلام حاتمی افزود این موقوفه تجاری با فضایی به وسعت شش هزار متر مربع در سه طبقه با اعتباری افزون بر 12 میلیارد ریال ساخته که بخش اعظم اعتبار آن از محل درآمد موقوفات تامین شده است.

رئیس بنیاد توسعه و عمران موقوفات کشور از بخش های مختلف موقوفه تجاری سرای خان کهنه شامل واحدهای تجاری-پارکینگ و همچنین فاز دوم این پروژه بازدید به عمل آورد.