زمان : 24 Dey 1385 - 17:08
شناسه : 4494
بازدید : 1578
خبر منتشر شده در خصوص سهمیه بندی بنزین نادرست است خبر منتشر شده در خصوص سهمیه بندی بنزین نادرست است

خبر منتشر شده در خصوص سهمیه بندی بنزین نادرست است
تهران- خبرگزاری ایسکانیوز: روابط عمومی دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت در اطلاعیه ای خبری در خصوص تعیین میزان سهمیه بنزین تاکسی ها، آژانس ها و مسافربرها و خودرو های شخصی در سال 86 را کذب محض اعلام کرد .

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار گروه سیاسی ایسکانیوز در این اطلاعیه آمده است: در مصوبه هیات وزیران که به عنوان "لایحه توسعه حمل و نقل عمومی درون شهری و مدیریت مصرف سوخت" به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده، هیچ ذکری از میزان سهمیه بنزین خودروها به میان نیامده و مطالب منتشره در این زمینه کدب محض است .

روابط عمومی دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت خاطرنشان ساخت: امید است آن خبرگزاری محترم از انتشار اخبار کذب و فاقد مبنای حقوقی خودداری نماید .
به گزارش ایسکانیوز، لایحه مصوب هیات وزیران برای توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت به تازگی از سوی رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد.


این لایحه در راستای توسعه عدالت اجتماعی در برخورداری از سلامت و بهره مندی از محیط زیست مطلوب برای نسل‌های بعد‌ و رسیدن به اشتغال کامل و با هدف کنترل میزان مصرف سوخت در بخش حمل و نقل تا تکمیل طرح‌ها و خارج شدن بنزین از سبد حمایتی دولت و به منظور ساماندهی حمل و نقل عمومی درون شهری و بهینه سازی و کاهش مصرف انرژی و مدیریت مصرف سوخت و افزایش موثر در آمد کشور به علت حذف یارانه بنزین و ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم در بخش‌های مختلف و کاهش آلودگی محیط زیست ، برای طی تشریفات قانونی تقدیم مجلس شد.
بر اساس این لایحه به دولت اجازه داده می شود در جهت توسعه حمل و نقل عمومی درون شهری و مدیریت مصرف سوخت نسبت به اصلاح و توسعه حمل و نقل شهری ،‌بهینه سازی و کاهش مصرف سوخت دوگانه سوز و پایه گاز سوز نمودن خودرو‌ها ، ساماندهی و هماهنگی مدیریت حمل و نقل شهری، ‌نوسازی خودروهای فرسوده دولتی و عمومی اقدام کند همچنین اجازه اقدام دولت درخصوص ‌بهبود عبور و مرور و کاهش تقاضای سفر، اجرای سهمیه بندی بنزین در نیمه اول سال 1386 ، خروج بنزین از سبد حمایتی تا سال 1391، رعایت استاندارد‌های مصرف سوخت و آلایندگی،‌ توسعه جایگاه‌های عرضه گاز طبیعی و تکمیل و توسعه حمل و نقل عمومی ریلی و غیر ریلی داده می شود.
همچنین به دولت اجازه داده می شود برای اجرای احکام بند الف اقداماتی از قبیل اعطای کمک‌های بلاعوض یارانه‌ای به بخش‌های عمومی و خصوصی، تخفیف کمک‌های بلاعوض یارانه‌ای به بخش‌های عمومی و خصوصی، تغییر کاربری اراضی و واگذاری به قیمت منطقه‌ای جهت احداث جایگاه‌های عرضه گاز طبیعی، تعیین قیمت انواع سوخت بخش حمل و نقل و تعیین و اخذ جریمه متناسب با مازاد مصرف سوخت و آلایندگی بصورت پلکانی انجام دهد.
بر اساس این لایحه اعتبارات مورد نیاز موضوع این قانون سالانه به میزان حداقل چهل هزار میلیارد ریال از محل در آمد عمومی در بودجه سنواتی تامین می شود و در حساب مخصوص خزانه داری کل کشور به صورت صد در صد تخصیص یافته تلقی می شود.
کسری اعتبار مربوط از محل صرفه جویی حاصل از اجرای این قانون، ‌حساب ذخیره ارزی و یا تسهیلات قانونی تامین می شود.
خبر خبرگزاری فارس که توسط دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت تکذیب شد بدین شرح است: «بر اساس مصوبه پیشنهادی هیات دولت به مجلس، سهمیه بنزین در سال 86 برای تاکسی ها 22 لیتر، آژانس ها و مسافربرهای شخصی 18 لیتر و سواری های شخصی چهار لیتر در روز تعیین شده است.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، موضوع سهمیه‌بندی بنزین در قالب "لایحه 5 ساله توسعه حمل و نقل عمومی و بهینه سازی مصرف سوخت" که به تصویب هیات دولت نیز رسیده، بزودی به مجلس ارسال خواهد شد. »

خبرگزاری فارس نیز در جواب به شورای اطلاع رسانی دولت اعلام داشته که مطلب منتشره توسط این خبرگزاری در مصاحبه با یکی از مقام‌های مسوول دولتی عنوان شده که نوار ضبط شده آن نیز موجود است.

فارس سهميه هاي روزانه بنزين در سال 86 را اعلام كرد:

تاكسي 22 ليتر، آژانس و مسافربر شخصي 18و سواري 4 ليتر

خبرگزاري فارس: بر اساس مصوبه پيشنهادي هيات دولت به مجلس، سهميه بنزين در سال 86 براي تاكسي ها 22 ليتر، آژانس ها و مسافربرهاي شخصي 18 ليتر و سواري هاي شخصي چهار ليتر در روز تعيين شده است.


به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، موضوع سهميه‌بندي بنزين در قالب "لايحه 5 ساله توسعه حمل و نقل عمومي و بهينه سازي مصرف سوخت" كه به تصويب هيات دولت نيز رسيده، بزودي به مجلس ارسال خواهد شد.
بنابراين گزارش، تبصره 13 قانون بودجه سال 85 بنا به درخواست مجلس و نظر مثبت دولت در قالب يك برنامه با چشم‌انداز 5 ساله اجرا خواهد شد كه كليات ، مفاد و مندرجات آن تهيه و به تصويب دولت نيز رسيده است.
تعداد خودروهايي كه در اين مدت بايد گازسوز ، نوسازي و يا از رده خارج شود، تعداد جايگاه‌هاي CNG كه بايد احداث گردد و ديگر جزئيات فعاليتهاي مربوط به تبصره 13 براي 5 سال در اين لايحه ديده شده است.
ميزان سهميه بنزين پيشنهادي دولت براي تاكسي‌ها روزانه 22 ليتر، آژانسها و مسافربرهاي شخصي 18 ليتر و سواري‌ها نيز 4 ليتر در نظر گرفته شده است. البته اين ارقام پيشنهاد دولت است و بايد در مجلس به تصويب برسد.
بنابراين گزارش، در اين لايحه ديده شده كه براي گاز سوز كردن تاكسي‌ها نيز ضرب‌الاجلي در نظر گرفته شده كه مالكين آنها در مدت زمان معين شده بايد به مراكز مربوطه مراجعه و نسبت به گازسوز كردن خودروي خود اقدام كنند، در غير اين صورت سهميه بنزين آنها قطع خواهد شد.
به گزارش فارس، بر اساس مصوبات اين لايحه از سال 86 بنزين به صورت سهميه‌بندي عرضه خواهد شد و از سال 1391 نيز اين فرآورده از سبد حمايتي دولت خارج خواهد شد. در اين فاصله نيز بهاي بنزين هيچ تغييري نخواهد داشت و ثابت خواهد ماند.