زمان : 07 Bahman 1390 - 22:11
شناسه : 44923
بازدید : 1986
یکی از اصلی ترین اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی مشارکت دادن مردم در تعیین سرنوشت خود است یکی از اصلی ترین اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی مشارکت دادن مردم در تعیین سرنوشت خود است
رئیس هیات بازرسی ستاد انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی استان یزد:

یکی از اصلی ترین اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی مشارکت دادن مردم در تعیین سرنوشت خود است

رئیس هیات بازرسی ستاد انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی استان یزد از آمادگی این هیئت برای نظارت بر روند برگزاری انتخاباتی سالم و باشکوه در استان خبر داد.

به گزارش کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی استان یزد، عباسعلی رضایی با مروری بر اهداف متعالی انقلاب شکوهمند ایران اسلامی گفت: انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی(ره) برای تشکیل نظامی مردم سالار بر مبنای اصول غنی و مترقی اسلام ناب محمدی(ص) و با هدف برقراری عدالت اجتماعی و دفاع از حقوق مردم و خدمت رسانی به آنان شکل گرفت که این مسیر متعالی با هدایت حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) تداوم یافته است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار یزد یکی از اصلی ترین اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی مشارکت دادن مردم در تعیین سرنوشت خود دانست و اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی نظام مردم سالاری دینی است که احکام و قوانین جاری در آن بر پایه شریعت مقدس اسلام بنا شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به جایگاه مهم مجلس شورای اسلامی در حوزه های قانون گذاری و نظارتی ادامه داد: بی شک حضور نمایندگانی اصلح و کارآمد می تواند تضمین کننده آینده کشور بوده و راه را برای تعالی روز افزون میهن اسلامی هموار سازد. رضایی ابراز امیدواری کرد: مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی در روز 12 اسفندماه سال جاری با حضور گسترده در پای صندوق های رای، نمایندگانی صالح و شایسته را به مجلس شورای اسلامی بفرستند که هدف آنها خدمت رسانی صادقانه و متعهدانه به مردم باشد.

رضایی با بیان این که حضور گسترده و باشکوه مردم در این دوره از انتخابات مجلس شورای از اهمیت ویژه ای برخوردار است ادامه داد: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش گسترده ای را به کار بسته اند تا از برگزاری انتخابات پرشور در اسفندماه جلوگیری به عمل آورند اما به فضل پروردگار، مردم شریف و نجیب میهن اسلامی با رهبری مقام عظمای ولایت و حضور دشمن شکن خود، نقشه شوم آنان را نقش بر آب خواهند کرد. وی افزود: همانگونه که مردم پس از فتنه سال 88 ، با حضور کم نظیر خود در راهپیمایی 9 دی دشمنان را ناامید کردند این بار نیز با حضور خود در پای صندوق های رای بار دیگر توطئه های فتنه انگیزان و دشمنان نظام را خنثی خواهند کرد.

رئیس هیات بازرسی ستاد انتخابات استان یزد با اشاره به ماده 25 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس این قانون، وزارت کشور مامور اجرای قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی بوده و مسئول حسن جریان انتخابات است. وی ادامه داد: در همین رابطه، وزارت کشور مامورینی را جهت بازرسی و کنترل جریان انتخابات به حوزه های انتخابیه و شعب ثبت نام و اخذ رای اعزام می کند که مسئولیت این کار در استانها بر عهده هیات بازرسی ستاد انتخابات استان است.

رضایی با اشاره به تشکیل هیات 5 نفره بازرسی ستاد انتخابات در استان یزد خاطرنشان کرد: مسئولیت این هیات به عهده اینجانب بوده و محمد جواد رامشک دبیر هیات و محمد کاظم رحیمی نژاد، عباس کلانتری و مهدی مقوم سه نفر از معتمدینی هستند که عضو هیات بازرسی ستاد انتخابات استان می باشند و این هیات بر مشارکت گسترده و حداکثری مردم، قانونمداری، عدالت محوری و امانت داری در انتخابات تاکید دارد.

رضایی با بیان این که هیات بازرسی با اعلام برنامه زمانبندی انتخابات به صورت رسمی،کار خود را آغاز نموده است گفت: دبیرخانه هیات، در استان، حوزه های انتخابیه و همچنین مراکز فرعی این حوزه ها تشکیل شده و ابلاغ افراد نیز مطابق با قانون انتخابات صادر شده است.

معاون استاندار یزد بازدید از مراکز حوزه های انتخابیه، ارسال گزارشات لازم به مرکز، فعال کردن دبیرخانه ها، برگزاری منظم جلسات هیات بازرسی ستاد انتخابات و ارائه آموزش های لازم به اعضاء را از جمله اقدامات صورت گرفته توسط این هیات عنوان کرد و ادامه داد: بر اساس رایزنی های صورت گرفته، به ازای هر صندوق رای، یک بازرس و برای هر 20 شعبه اخذ رای، یک سربازرس انتخاب خواهد شد که بر روند برگزاری انتخابات نظارت خواهند داشت. وی اضافه کرد: مجموعا حدود 800 بازرس و سربازرس بر روند سلامت و صحت برگزاری انتخابات در استان نظارت می کنند که امیدواریم با اتکال به خداوند متعال و بهره گیری از کلیه امکانات موجود و سایر تمهیدات و همچنین حسن اجرای قانون بازرسی و کنترل جریان انتخابات، زمینه حضور گسترده و صیانت از آرای آنان را فراهم آوریم.