زمان : 24 Dey 1385 - 17:04
شناسه : 4492
بازدید : 521
مشاور وزير آموزش و پرورش، گفت: طرحي به دولت ارائه شده مبني بر اينكه فرزندان فرهنگيان وارد سيستم شوند، مشاور وزير آموزش و پرورش، گفت: طرحي به دولت ارائه شده مبني بر اينكه فرزندان فرهنگيان وارد سيستم شوند،
مشاور وزير آموزش و پرورش، گفت: طرحي به دولت ارائه شده مبني بر اينكه فرزندان فرهنگيان وارد سيستم شوند، البته افرادي كه صلاحيت دارند و تلاش مي‌شود درصدي از رديف‌هاي استخدامي به خانواده فرهنگيان اختصاص يابد.

عليرضا برايتان در گفت‌وگو با  (ايسنا)-اظهار داشت: طرحي به دولت ارائه شد مبني بر اينكه فرزندان فرهنگيان وارد سيستم شوند البته آن افرادي كه صلاحيت‌هاي مورد تاييد وزارت آموزش و پرورش را داشته باشند و بر همين اساس قرار است از سال آينده رديفي به اين افراد اختصاص يابد كه چيزي در حدود 10 تا 15 درصد استخدام را شامل مي‌شود.

وي در خصوص وضعيت حق‌التدريس بيان داشت: در سطح كشور 56 هزار نيروي حق‌التدريسي با وضعيت كاري 3 تا 11 سال وجود دارد كه با ارائه 2 راهكار پيشنهاد شده پيگير وضعيت آنها هستيم و تا پايان سال 1386 تكليف اين افراد مشخص مي‌شود.

اين مقام مسئول در ادامه گفت: در آموزش و پرورش تخصص‌هاي مختلفي نياز است و بسياري از افراد مدرك تحصيلي مرتبط ندارند و جذب اين افراد ضوابطي دارد و در برابر آنها تنها آموزش و پرورش مكلف نيست و تمام ارگان‌هاي دولتي بايد دست به دست هم بدهند تا مشكلات در اين زمينه حل شوند.

مشاور وزير در پايان يادآور شد: در سال‌جاري 17 هزار نفر در رديف استخدامي بودند كه يك سوم آنان طبق سنوات خدمت جذب و نيز طي 10 تا 12 سال گذشته 90 هزار نفر آنها در آموزش و پرورش مشغول كار شده‌ا‌ند و بايد دانست كه آموزش و پرورش، وزارت كار نيست و بايد توقعات را با آن متناسب ساخت.