زمان : 07 Bahman 1390 - 15:11
شناسه : 44912
بازدید : 4815
امام جمعه ابرکوه: دهه فجر امسال بهار در بهار است/ لزوم پندگیری از قصص قرآنی امام جمعه ابرکوه: دهه فجر امسال بهار در بهار است/ لزوم پندگیری از قصص قرآنی

ابرکوه رحیم میرعظیم سرپرستی یزد فردا:حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه های این هفته نماز جمه ابرکوه در ادامه بحث حکایت ها و عبرت های قرآنی اظهار داشت: حکایات قرآنی همچون چراغی روشنگر راه زندگی انسانها در طول تاریخ است.

وی افزود : تاریخ خاصیتی تجربی دارد ، زیرا راز صعودیا سقوط ملت ها را بیان می کند و تجربه آموزنده برای بشریت است.

حسینی خاطر نشان کرد:تاریخ تربیت کننده انسان های امروز است و انسان های امروز سازنده تاریخ فردا هستند .

وی افزود: داستان های قرآنی اثرات بسیاری دارد و اثرات عمیقی در نفوس انسان ها به جا می گذارد.

حسینی یادآور شد: قرآن بخش های زیادی از معارف و آموزه های خود را از طریق بیان قصص و حکایات حقیقی و تاریخ انبیاء گذشتگان بیان می کندو همان گونه که تجربه نشان داده است عموم مردم به ویژه جوانان ، علاقه وافری به شنیدن قصص قرآنی دارند.

وی تأکید کرد: چه خوب است که گویندگان در مجالس و والدین در خانواده ها ، عنایت بیشتری به بیان قصص قرآنی داشته باشند و پیام های آن را بیان کنند.

حسینی در این خصوص به بیان تفصیلی حکایت حضرت سلیمان پرداخت و در بخشی از سخنان خود گفت : به حضرت سلیمان از ناحیه خدای متعال سه موهبت برای جهانی شدن حکومتش عطا شده بود و آن حضرت به نحو احسن از این ابزار خدا دادی برای اداره حکومت وسیع خود در جهت رفاه مردم و عمران و آبادانی بلاد و امنیت عمومی استفاده کرد و از خداوند درخواست کرد تا راه و رسم شکرگذاری و انجام اعمالی که موجب رضای خدا باشد و او را در زمره عباد صالح قرار دهد را به وی بیاموزد.

وی افزود:عبرت و درس گرفتن از قصص قرآنی باید سر لوحه فعالیت های انسان برای گذر از مسیر های دشوار عرصه های مختلف زندگی باشد.

حسینی در خطبه دوم فرا رسیدن ماه ربیع و مناسبت های آن را گرامی داشت و با تبریک حلول ایام الله دهه مبارک فجر اظهار داشت: همزمانی آغازین روزهای دهه فجر با آغاز امامت حضرت حجت (عج) بر شکوه و میمنت این ایام افزوده و بهار در بهار را برای ملت ما به ارمغان آورده است.

وی افزود: دهه فجر دهه شکوه ایمان و حماسه و افتخار برای ملت ایران و نقطه عطف عظیم و تحول بخش در تاریخ ایران اسلامی است.

وی با یادآوری 12 بهمن سالروز ورود حضرت امام به میهن اسلامی و همزمانی آن با روز شهادت امام حسن عسگری(ع)از مردم و مسئولین خواست مراسم جشن های دهه فجر را از سیزده بهمن آغاز کنند

حسینی افزود: انقلاب اسلامی سیلی بنیان کن علیه بیداد و استبداد بود که به لطف خدا در اولین فرصت و با پیروزی در 22 بهمن سسال 57 دودمان ستم شاهی را برکند.

وی تأکید کرد: بعد از این مرحله، انقلاب اسلامی کانون آگاهی بخشی به مظلومین و مستضعفین جهان برای رهائی از چنگال استبداد و استعمار شد.

وی افزود : به لطف خدا شاهد بیداری اسلامی الهام گرفته از این انقلاب در جهان هستیم و ثمره این بیداری به زیرکشیده شدن حکام سرسپرده به استکبار طی یکسال گذشته بود.