زمان : 05 Bahman 1390 - 23:47
شناسه : 44885
بازدید : 5508
هتلهای زنجیره ای مهر یزد در جمع بهترين هتل‌هاي جهان 2012(5 نظر) هتلهای زنجیره ای مهر یزد در جمع بهترين هتل‌هاي جهان 2012(5 نظر)

هتلهای زنجیره ای مهر یزد در جمع بهترين هتل‌هاي جهان 2012


برای نخستین بار یک گروه هتلداری ایرانی در جمع بهترين هتل‌ها و اقامتگاه‌هاي تفريحي جهان به انتخاب گردشگران در سال 2012 معرفی شد.


بنابر این گزارش در مراسم معرفی بهترین هتل های جهان برای نخستین بار یک گروه هتلداری ایرانی انتخاب و معرفی شد. بر این اساس مجموعه هتل های زنجیره ای مهر استان یزد توانست در جمع نزدیک به چهارهزار هتل در دنیا در جمع سی هتل برتر سال 2012 قرار گیرد.


این سی هتل در رتبه‌ها و رده‌هاي مختلفي از هتل‌ها همچون هتل‌هاي لوکس، هتل‌هاي ارزان قيمت، مهمانسراها، بخش خدمات و بخش‌هاي مختلف مرتبط با صنعت هتلداري معرفي و براساس راي مسافران انتخاب شدند.


در اين رقابت 3 هزار و 943 هتل از سراسر جهان مورد بازبيني قرار گرفتند که در اين ميان هتل‌هاي از 30 کشور و 8 منطقه بين‌المللي رده‌هاي نخست بهترين هتل‌هاي جهان را به خود اختصاص دادند.


در بخش عمومي ، تفرجگاه فونيکس در کشور بليز رتبه نخست را به خود اختصاص داد، بهترين هتل 4 و 5 ستاره جهان به هتل شانگري لا در توکيو رسيد، بهترين هتل ارزان قيمت، هتل هوئنينئ در ويتنام معرفي شد، بهترين خدمات هتل‌داري به هتل آرکاديا در شهر پراگ رسيد و بهترين مسافرخانه نيز مسافرخانه 21 شهر برينتگتون انگلستان معرفي شد.


هتل های زنجیره ای مهر نیز به عنوان بهترین هتل های تاریخی دنیا شایسته این عنوان انتخاب شد و تندیس ویژه آن به دکتر محمدحسین محتاج الله مدیریت این مجموعه اهدا گردید.


دکتر محتاج الله در سخنانی در مراسم اهدای جایزه به ذکر پیشینه تمدن ایران به بیان ویژگی ها کشورمان در حوزه توریست و پتانسیل بالای پرداخت و د و خواستار توجه جدی و بیشتر فعالان گردشگری دنیا به ایران و شهر تاریخی یزد شد.


گفتنی است مجموعه هتل های زنجیره ای مهر استان پیش از این نیز جوایز متعدد داخلی و خارجی در حوزه هتلداری دارد که می توان جایزه ویژه سازمان جهانی یونسکو در سال 2004 اشاره کرد، همچنین این گروه هتلداری اولین هتل های سنتی و تاریخی ایرانی است که موفق به کسب گواهینامه مدیریت و کیفیت موادغذایی از سوی موسسه SGS سوئیس در ایران شده است.


این مجموعه هتلداری شامل هتل های تاریخی و سنتی است که می توان به هتل موزه فهادان، هتل رستوران تاریخی مهر، هتل تاریخی ملک التجار و هتل تاریخی لب خندق اشاره کرد.