زمان : 24 Dey 1385 - 16:59
شناسه : 4487
بازدید : 683
مدير عامل شركت مسكن سازان استان يزد گفت: بر اساس كارشناسي مشترك بين سازمان ميراث فرهنگي،‌ صنايع دستي و گردشگري، شركت مسكن سازان و بانك مسكن مدير عامل شركت مسكن سازان استان يزد گفت: بر اساس كارشناسي مشترك بين سازمان ميراث فرهنگي،‌ صنايع دستي و گردشگري، شركت مسكن سازان و بانك مسكن
مدير عامل شركت مسكن سازان استان يزد گفت: بر اساس كارشناسي مشترك بين سازمان ميراث فرهنگي،‌ صنايع دستي و گردشگري، شركت مسكن سازان و بانك مسكن تا كنون 40 مورد وام جهت مرمت بنا‌هاي قديمي به متقاضيان پرداخت شده است و ديگر تقاضاها در حال بررسي است.

محمدمهدي شرافت در گفتگو با خبرنگار ميراث و گردشگري ايسنا - منطقه يزد، با اشاره به اينكه 740 هكتار از 2هزار و 800 هكتار بافت فرسوده در استان يزد به ثبت رسيده است، اظهار داشت: اقدامات اين شركت بر اساس ضوابط مشخص سازمان ميراث فرهنگي،‌ صنايع دستي و گردشگري در محدوده بافت فرسوده استان صورت مي‌گيرد كه اين ضوابط فراتر از محدوده ثبتي آثار ملي مي‌باشد.

وي تصريح كرد: در زمينه مرمت و نوسازي بناهاي موجود در بافت قديم تمهيداتي از جمله هماهنگي با شهرداري‌ها در زمينه تخفيفات در صدور پروانه ساخت در شهر يزد صورت گرفته است كه اميدواريم تا پايان سال بقيه شهرستان‌هاي استان نيز مشمول اين تخفيفات گردند.

شرافت با بيان اولويت‌بندي نوسازي بافت قديم استان يزد اظهار داشت: نوسازي ابتدا در بافت‌هاي با ارزش كمتر تاريخي صورت مي‌گيرد تا با كسب تجربه و دانش، اقدام به نوسازي در بافت درجه يك با ارزش تاريخي بيشتر صورت گيرد تا صدمه‌اي در اثر كمبود تجربه به بافت‌هاي با ارزش وارد نشود.

مدير عامل شركت مسكن سازان استان يزد در پايان خاطرنشان كرد: هم اكنون در حال انسجام فعاليت‌هاي نوسازي در 2 هزار و 800 هكتار از بافت‌هاي حاشيه‌اي استان يزد هستيم كه در اين زمينه برنامه‌ريزي‌هاي زيادي در حال بررسي