زمان : 04 Bahman 1390 - 01:16
شناسه : 44795
بازدید : 1793
کارشناس برنامه ۹۰  سرگردان میان ساراماگو و رضا کیانیان کارشناس برنامه ۹۰ سرگردان میان ساراماگو و رضا کیانیان

کارشناس برنامه ۹۰  سرگردان میان ساراماگو و رضا کیانیان

کتاب - کارشناس فوتبال و عضو سابق کادر فنی تیم ملی ایران، قصد دارد تجربیاتش را در عالم ورزش کتاب کند و در آن به موضوعات مورد علاقه‌اش از جمله ادبیات، تاریخ و جامعه‌شناسی نیز بپردازد.


امیر حاج‌رضایی در گفت‌وگو با ایبنا، در باره این کتاب توضیحاتی ارائه داده است:


- مدت‌هاست که تصمیم به نوشتن یک کتاب از منظر فردی گرفته‌ام که نیم قرن تجربه زندگی با فوتبال را دارد و اکنون در حال تدوین مراحل اولیه این نوشتارم.


- برای این کار از یادداشت‌هایم کمک می‌گیرم و هنوز در مرحله ضبط آن‌ها بر روی نوار صوتی به سر می‌برم. بعد از آن قصد دارم فایل‌های صوتی را مکتوب کنم و پس از ویرایش و در آخرین مرحله، بازنویسی نهایی متن کتاب را انجام دهم. همچنین سعی می‌کنم از اطلاعات افراد باتجربه و آگاه در این حوزه کمک بگیرم. البته نداشتن قسمتی از یادداشت‌های روزانه‌ام روند این کار را کمی با کندی روبه‌رو کرده است.



- با وجود کتاب‌های فراوانی که خوانده‌ام و مطالعه سبک نوشتاری آن‌ها، اکنون با دو ایده روبه‌رویم. نخست این که مطالب کتابم را به شکل داستانک‌های جداگانه بنویسم، مانند کتاب «این مردم نازنین» اثر «رضا کیانیان» و دوم این که روش نوشتاری کتاب «نوت بوک» اثر «ژوزه ساراماگو» وبلاگ‌نویس و نویسنده‌ پرتغالی و برنده‌ نوبل ادبیات را در پیش بگیرم تا مطالب این کتابم دربرگیرنده موضوعات گوناگون تاریخی، سیاسی و اجتماعی باشد.



- در محتوای کتابم تنها به موضوع فوتبال نمی‌پردازم بلکه با تلفیقی از رویدادهای زندگی‌ام و مضامین مورد علاقه‌ام یعنی ادبیات، تاریخ و جامعه‌شناسی، نگارش آن را انجام خواهم داد.



- من در زمینه نوشتن کتاب آماتورم و بنابراین، سعی می‌کنم از نظر دوستان نزدیکم که در حوزه کتاب تجربه‌ دارند، استفاده کنم.