زمان : 03 Bahman 1390 - 22:48
شناسه : 44768
بازدید : 3310
جامعه در انتظار تحقق وعده بانک مرکزی برای کنترل قیمت سکه و ارز جامعه در انتظار تحقق وعده بانک مرکزی برای کنترل قیمت سکه و ارز
جامعه در انتظار تحقق وعده بانک مرکزی برای کنترل قیمت سکه و ارز
وقتی طلا در پوست خود نمی‌گنجد؛ سکه یک میلیون و ۱۰۰هزار تومان
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: بانک مرکزی و شورای پول و اعتباردر نظر دارد با افزایش سود سپرده بانکی ۲۱ درصدی و تزریق سکه مازاد به بازار، جلوی افزایش غیر واقعی سکه را بگیرد.

موسی الرضا ثروتی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به نوسان قیمت سکه وارز و به جا گذاشتن رکورد جدید در بازار آزاد، افزود: کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نوسان قیمت سکه و ارز را مورد بررسی و واکاوی قرار داده و برای کنترل آن تصمیماتی گرفته است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کمیسیون اقتصادی مجلس برای کنترل قیمت سکه و ارز، با رئیس بانک مرکزی جلسه ای اضطراری تشکیل داده و به توافقاتی رسیده است .

وی یادآور شد: بانک مرکزی در نظر دارد سکه زیادی به جامعه تزریق کرده و قیمت بازار آزاد را تعدیل کند.

نماینده مردم بجنورد،جاجرم،مانه،سملقان و گرمه در خانه ملت تاکید کرد: طبق توافقات صورت گرفته با بانک مرکزی قراراست سود سپرده بانکی به ۲۱ درصد افزایش یابد چرا که کاهش سود سپرده بانکی باعث شده مردم پولهای خود را از بانک ها خارج کرده و در بازار آزاد به خرید و فروش ودلالی بپردازند.

ثروتی با تاکید بر اینکه، با افزایش سود سپرده بانکی باید نقدینگی را از جامعه جمع کرده و به بانک ها سرازیرکرد، اظهار داشت: کاهش سود سپرده بانکی باعث افزایش نقدینگی در جامعه و بالا رفتن تورم شده است بنابراین شورای پول و اعتبار، افزایش سود سپرده بانکی را در دستور کار خود قرار داده است .

نماینده مردم بجنورد،جاجرم،مانه،سملقان و گرمه در مجلس افزود: شورای پول و اعتبار مصوبه خود در خصوص افزایش سود سپرده بانکی را تقدیم رئیس جمهور کرده است و حالا نوبت رئیس جمهور است که با تایید افزایش نرخ سود بانکی، نقدینگی را کنترل کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس یادآور شد: محمود بهمنی، رئیس بانک مرکزی اعلام کرده است توانایی کنترل بازار سکه و ارز را دارد و به زودی با تزریق سکه به بازار ، جلوی افزایش حبابی و غیر واقعی سکه را خواهند گرفت بنابراین باید منتظر بود و دید.