زمان : 03 Bahman 1390 - 22:47
شناسه : 44767
بازدید : 1635
تعدیل نیرو تجلی بی‌برنامگی‌های دولت تعدیل نیرو تجلی بی‌برنامگی‌های دولت
رحمانی یادآور شد:
تعدیل نیرو تجلی بی‌برنامگی‌های دولت
نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن با تاکید بر لزوم تدوین برنامه در جهت حمایت از واحدهای صنعتی از سوی دولت، گفت: انتظار داشتیم در قانون هدفمندی یارانه‌ها دولت لااقل به اندازه یارانه مستقیم و نقدی به این موضوع اهمیت و بها دهد.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به تعدیل نیروی گسترده در واحدهای صنعتی اظهار کرد: واردات بی‌رویه و قاچاق کالا یکی از مواردی است که فرصت‌های شغلی داخل کشور را تهدید می‌کند، از سوی دیگر اگر برنامه‌ریزی درست و دقیقی در این زمینه وجود نداشته باشد مشکلاتمان افزایش می‌یابد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی، افزود: یکی از موارد تهدید فرصت‌های شغلی واردات بی‌رویه است، دولت باید برنامه‌هایی را برای حمایت از واحدهای صنعتی داشته باشد و انتظاری که داریم از دولت نیز همین موضوع است.

وی با بیان اینکه در جبهه امروز، صنعت و تولید در خط مقدم جبهه هستند و حرف اول را می‌زنند، تصریح کرد: واحدهای صنعتی باید به جای تعدیل نیرو استخدام جدید داشته باشند و برای تحقق این امر باید هم مجلس و هم دولت توجه کافی و لازم را داشته باشد.

رحمانی با یادآوری اینکه در هدفمندی یارنه‌ها این موضوع را شاهد نبودیم، افزود: انتظار داشتیم دولت لااقل به اندازه یارانه مستقیم و نقدی به این موضوع اهمیت و بها دهد، فرصت شغلی و اشتغال برای خانواده‌ها به اندازه یارانه مهم است و دولت باید به تولید توجه کند، البته حمایتی که تنها از یک عده سرمایه‌دار و کارخانه‌دار نباشد بلکه از تولید ملی باشد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس هشتم، تاکید کرد: بدون برنامه‌ریزی حمایت‌ها صورت نمی‌گیرد و بعید است که بتوانیم به اهداف خود برسیم.