زمان : 24 Dey 1385 - 16:28
شناسه : 4475
بازدید : 20738
اینهم فیلم سوم از صدام (صدام در غسالخانه) اینهم فیلم سوم از صدام (صدام در غسالخانه)
اپیزود سوم سری فیلم های صدام از اعدام تاگور، منتشر شد و با سرعت عجیبی در حال انتشار است.
به گزارش الف، تاکنون فیلم های صدام در حال مرگ و صدام در حال دفن منتشر شده بود و  فیلم سوم که به مراتب چندش آور تر از دو فیلم قبلی است، دیکتاتور را در فاصله پس از مرگ و قبل از دفن، در انتظار انتقال (احتمالا در جایی مثل سردخانه) به محل دفن نشان می دهد.
تخمین زده می شود سری فیلم های اعدام صدام بر روی اینترنت تاکنون بیش از چهار صد میلیون بیننده در سرتاسر جهان داشته باشد.
 

هشدار، +18 

کلیک کنید

بر اساس این گزارش، همزمان با انتشار این فیلم و پوشش جهت دار و  سنگین رسانه هایی همچون الجزیره در مورد جریانات مرگ خونریز عراق، که به تشدید برخوردهای فرقه ای و مذهبی و افزایش تنفر قومی مذهبی در میان کشورهای اسلامی انجامیده است، فضای مجازی نیز دستخوش این تفرقه افکنی ها شده است. به گزارش خبرنگار الف از زون اچ، در جدید ترین مورد از این حرکات، هکر معروف سعودی به نام سنایپر هکس که  چندی پیش به خاطر حملات داس و  دی داس بر علیه سایت های اسرائیلی مشهور شده بود، با "تغییر هدف خود از اسرائیل به سایت های شیعی"، به این گرداب تفرقه افکنانه پیوسته است.
 
 Image 
تغییر نوک پیکان حمله از  اسرائیل به مذاهب اسلامی  
 
تحلیل روند جاری اطلاع رسانی در مورد مرگ صدام را از زبان مهدی فضائلی، مدیر عامل خبرگزاری فارس و سخنگوي انجمن‌ روزنامه‌نگاران مسلمان - در میزگرد بررسی بازتاب رسانه ای اعدام صدام - را بخوانید: 

به گفته مديرعامل خبرگزاري فارس، يكي از طبيعي‌ترين انتظارات اوليه‌اي كه همه داشتند اين بود كه فرصتي بدست آمده كه فردي با چنين سطحي و اقداماتي بازداشت شده و در اختيار قوه قضاييه عراق بوده و از اين فرصت بايستي بهترين بهره‌برداري در جهت بازخواني شفاف در خصوص آن‌چه در طول اين سال‌ها صورت گرفته انجام شود. ولي ما مي‌بينيم در مجموع جناياتي كه صدام مرتكب شده، آنچه به عنوان محور اصلي در اين محاكمات برجسته مي‌شود، كشتار 140 نفر شيعه در يكي از روستاهاي عراق است. او به اين اتهام محكوم به اعدام مي‌شود و با يك انعكاس رسانه‌اي حساب شده و قطره‌اي كه هر روز تصاوير جديدتري از آن منتشر خواهد شد، اعدام مي‌شود و گناه آن نيز به گردن شيعيان خواهد افتاد.
سخنگوي انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان با بيان اين‌كه از مجموع اين فرآيند اعدام صدام مي‌توان چند نتيجه‌گيري استخراج نمود، ‌اظهار داشت: نكته اول اين است كه عمداً يا سهواً‌ به خوبي تلاش شده كه همان طور كه حيات صدام در خدمت منافع دشمنان بشريت بوده، مرگ او هم در جهت استمرار اين اهداف باشد.
فضائلي در ادامه با بيان اين‌كه آن چه در محاكمه و اعدام صدام صورت گرفت، يك انحصار رسانه‌اي بود، يادآور شد: رسانه‌هايي كه اجازه داشتند در جلسات محاكمه صدام حضور يابند و تصاويري را از اين جلسات منعكس كنند و همچنين رسانه‌هايي توانستند در جريان اعدام صدام حضور پيدا كنند و تصوير بگيرند، رسانه‌هايي محدود و حساب‌شده بودند. ما حتي براي گرفتن از يكي از جلسات دادگاه صدام عكاس فرستاديم و پيگيري‌هاي زيادي انجام داديم، اما مشخصاً گفتند كه فقط برخي رسانه‌ها اجازه گرفتن تصوير دارند.
وي يادآور شد: مجموعه تصاويري كه شما از دادگاه صدام تا زمان اعدام مي‌بينيد تصاويري است كه همه حاكي از نوعي صلابت و اقتدار و در برخي مواقع مظلوميت با آن سوابق پر از جنايت مي‌باشد. نوري كه به صورت صدام حين اعدام تابيده شده و يا لباسي كه بر تن او كرده‌اند همه حاكي از نوعي صلابت در چهره صدام است.
وي با بيان اين‌كه در جريان محاكمه و اعدام صدام تلاش شده كه به گونه‌اي عمل شود تا زمينه مناسبي براي اختلافات فرقه‌اي در عراق ايجاد شود، اظهار داشت: اين‌كه در بين جنايات صدام بر روي كشتار تعدادي از شيعيان تمركز مي‌شود، زمينه‌سازي براي افزايش اختلافات فرقه‌اي در كشور عراق و ديگر كشورها مي‌شود.
مديرعامل خبرگزاري فارس تصريح كرد: مجموعه اظهاراتي كه دولتمردان عربي انجام دادند و رسانه‌ها هم به آن پرداختند بر اين متمركز شده بود كه آيا نحوه اين اعدام درست بوده يا خير؛ و به هيچ وجه پرسيده نشدن كه او چه فردي بوده و چه سوابق و جرايمي داشته است. بسياري از اعدام وي ابراز تاسف مي‌كنند، برخي محكوم مي‌كنند و برخي از كشورها مثل آمريكا، استراليا، فرانسه و انگليس مي‌گويند به عنوان يك تصميم داخلي عراق، ما به آن احترام مي‌گذاريم. اين بايد بررسي شود تا بعد از مدتي اين اتفاق نيفتد كه ما از صدام چهره‌اي شجاع و ضداستعماري ببينيم.
وي با بيان اين‌كه شايد در موضع‌گيري‌هاي انجام شده، عجيب‌ترين آن‌ها، موضع‌گيري حماسي بوده است، اظهار داشت: تعبيري كه حماسي‌ها داشتند اين بود كه گفتند اين يك ترور سياسي است.البته ريشه‌هاي اين اظهار نظر به اين جا برمي‌گردد كه صدام كمك‌هاي زيادي به حماس مي‌كرد. كمك به خانواده‌هاي شهداي حماس و تهديد به زدن موشك به اسراييل، چهره‌اي مثبت و ضداسراييلي از صدام ساخته بود و تا قبل از حماسه لبنان توسط سيد حسن نصرالله رهبر بودن صدام در جهان عرب عليه اسرائيل به صورت جدي مطرح بود.
فضائلي با انتقاد از سخنان يكي از سخنرانان اين كنفرانس خبري مبني بر اين‌كه الجزيره قصد تعرض به شيعه را ندارد و مي‌خواهد فقط از صدام يك قهرمان بسازد،‌ خاطرنشان كرد: من فكر مي‌كنم اين دو مسئله با هم مانعة‌الجمع نيست يعني الجزيره هم مي‌تواند يك چهره قهرمانانه از صدام بسازد و هم فضايي عليه شيعه ايجاد كند. به خصوص اگر سابقه الجزيره را در دامن زدن به حوادث خوزستان ايران بررسي كنيم به اين نتيجه مي‌رسيم كه اين سياست خيلي هم كمرنگ نيست.
مديرعامل خبرگزاري فارس با بيان اين‌كه براي همگرايي رسانه‌هاي غربي با يكديگر و همگرايي رسانه‌هايي مثل الجزيره، نيازي به وجود يك شوراي مركزي يا برگزاري جلسات هماهنگي وجود ندارد، تصريح كرد: براي اين رسانه‌ها چنين مسئله‌اي نه شدني است و نه ضرورتي دارد. بلكه مديريت در اين بخش است كه كساني كه در سازماندهي افكار عمومي دنيا ايفاي نقش مي‌كنند مديريت‌شده انتخاب شده‌اند و هر رسانه‌اي اجازه ورود به اين مسائل را ندارد. وقتي اين كار مديريت شود، ديگر به برگزاري جلسات هماهنگي نيست. وقتي آدم‌هايي براي مسئله اطلاع‌رساني انتخاب مي‌شوند كه رسانه‌اي را ايجاد كنند تفكر فرد، مواضع رسانه را نيز در برهه‌هاي مختلف نشان مي‌دهد.
فضائلي تصريح كرد: اين سوال به صورت جدي براي من مطرح است كه چرا كشورهايي كه هيچ محدوديتي‌ در امكانات مالي براي ايجاد يك رسانه بين‌المللي را ندارند چرا درصدد ايجاد رسانه‌هايي مانند رويترز، AFP ،BBC يا CNN نيستند درحالي‌كه هرگونه امكانات آن را دارند. چرا ژاپن كه حجم امكانات مالي رسانه‌هاي آن در سطح بسياري از رسانه‌هاي مطرح جهان است، 24 ساعته اخبار شبكه BBC يا CNN را ترجمه مي‌كند؟ بخشي از پاسخ به اين برمي‌گردد كه فضاي رسانه‌اي در دنيا يك فضاي رسانه‌اي مديريت شده است. در مورد الجزيره نيز سوالات بسيار جدي مطرح است كه چرا اين شبكه درست بعد از تعطيلي BBC عربي وارد فضاي رسانه‌اي شد و بالاخره اين شبكه عربي چه جايگاهي دارد؟
سخنگوي انجمن‌ روزنامه‌نگاران مسلمان در ادامه يادآور شد: زماني كه حكم اعدام صدام صادر شد، اين حكم بايستي توسط رئيس‌جمهور عراق امضا مي‌شد، اما طالباني از اين مسئله خودداري كرد و اين كار به نوري مالكي به عنوان رئيس‌جمهور شيعه عراق محول شد.
فضائلي تصريح كرد: به ياد دارم كه بعد از جريان حمله بغداد به كويت، صدام يك مقابله جدي با اكراد شروع كرد. آن زمان ما به همراه شهيد كاظمي در آذربايجان غربي بوديم و مشاهده مي‌كرديم كه تعداد زيادي از كردهاي عراق از جمله همين آقاي طالباني با بسياري از نيروهايش آواره شده بودند و براي در امان ماندن از حملات صدام تا پشت پيرانشهر ايران آمده بودند. من آقاي طالباني را در وضعيتي آواره و در كنار يك خرابه ديدم، اما ايشان با چنين سابقه‌اي كه از استبداد صدام داشت حاضر به امضاي حكم وي نشد.