زمان : 03 Bahman 1390 - 14:01
شناسه : 44746
بازدید : 1723
افسردگی پس از زایمان در زنان کم سال بیشتر از سایر زنان است افسردگی پس از زایمان در زنان کم سال بیشتر از سایر زنان است

كارشناس امور جمعيت و تنظيم خانواده مرکز بهداشت استان یزد گفت: افسردگی های پس از زایمان در زنان کم سال بیشتر از سایر زنان می باشد و از طرف دیگر؛ نوزادان متولد شده از این مادران دچار مشکلات کم وزنی هنگام تولد ، سوء تغذیه  و در مواردی معلولیت ها می شود.

 پروين كرباسيان   بهترین زمان ازدواج و حاملگی برای زنان سنین 18 تا 35 سال دانست و اظهارداشت: از نظر سلامت جسمی ،کمبود آهن و کلسیم در دختران زیر 18 سال بسیار شایع است به همین خاطر عوارض بارداری ، خطر ابتلا به پوکی استخوان و کم خونی ها در بین زنان حامله زیر 18 سال بیشتر است .

وی افزود: در بررسی های نشان می دهد ،95 درصد مبتلا یان به سرطان دهانه رحم، سابقه زایمان زود هنگام داشته اند.

كارشناس امور جمعيت و تنظيم خانواده مرکز بهداشت استان یزد گفت: افسردگی های پس از زایمان در زنان کم سال بیشتر از سایر زنان می باشد  و از طرف دیگر؛ نوزادان متولد شده از این مادران دچار مشکلات کم وزنی هنگام تولد ، سوء تغذیه  و در مواردی معلولیت ها می شود. از طرف دیگر در جامعه ای که زنان در سنین زیر 18 سال باردار می شوند ظرفیت آبستنی در آن جامعه نسبت به سایر جوامع افزایش می یابد که این مسئله پیامد افزایش بدون کنترل جمعیت را در آینده دارد .   

كارشناس امور جمعيت و تنظيم خانواده خاطرنشان ساخت: از آنجایی که برخی از کودکان متولد از مادران کم سن دچار مشکلات جسمی هستند نمی توانند در جامعه آینده نقش تولید کننده ( مولد ) اقتصادی را داشته باشند و به عنوان یک بار سنگین اقتصادی ( مصرف کننده) باقی می مانند و جامعه مجبور است هزینه های زیادی را برای نگهداری این گونه افراد متحمل شود. 

وی توصیه کرد: دختران قبل از 18 سالگي جهت حفظ سلامتي خود نبايد باردار شوندزيرا دراين سن ازنظر فيزيكي آمادگي لازم جهت باردار شدن وپرورش جنين را ندارند . كودکاني كه از اين مادران متولد مي شوند عمدتاً نارس و كم وزن بوده وامكان مرگ درسال اول زندگي بيشتر خواهد شد وهمچنين سلامت مادرانشان نيز درمعرض خطر بيشتري مي باشد.