زمان : 03 Bahman 1390 - 12:04
شناسه : 44739
بازدید : 1592
مدير امور زراعت سازمان جهاد كشاورزي استان يزد: كشاورزي حفاظتي يك ضرورت در پايداري توليد است مدير امور زراعت سازمان جهاد كشاورزي استان يزد: كشاورزي حفاظتي يك ضرورت در پايداري توليد است
به گزارش روابط عمومي سازمان جهاد كشاورزي استان يزد:  فرجام فاضلي با بيان اين خبر افزود: با توجه به محدوديت هاي موجود در منابع آب و خاك استان و تبخير ساليانه بيش از 3 هزار و 200 ميلي متر و بارندگي كمتر از 100 ميلي متر در استان و كاهش مواد آلي خاك ، اجراي كشاورزي حفاظتي به عنوان يك ضرورت، رويكرد اساسي در پايداري توليد محصولات كشاورزي استان در حال اجرا مي باشد.
وي در ادامه افزود: كشاورزي حفاظتي با تغيير رفتار و فرهنگ در كشاورزي به منظور حفظ منابع آب وخاك، كاهش عمليات خاك ورزي و مديريت بقاياي گياهي موجبات پايداري در توليد را فراهم مي سازد.
اين مقام مسئول يادآور شد: در سال زراعي 90- 89 طرح كشاوري حفاظتي در قالب دو پروژه مزارع الگويي طرح جامع كشاورزي حفاظتي در سطح 390 هكتار و توسعه طرح جامع كشاورزي حفاظتي در سطح 2 هزار و 50 هكتار به صورت اجرايي در آمد.  
مدير امور زراعت سازمان جهاد كشاورزي استان يزد تصريح كرد: با اعتباري بالغ بر 883 ميليون ريال به صورت يارانه و 1700 ميليون ريال تسهيلات بانكي در قالب 4 زير پروژه مديريت بقاياي گياهي ، مديريت حاصلخيزي ، خاك ورزي حفاظتي و كشت مستقيم به مرحله اجرا در آمده است.
فاضلي خاطر نشان ساخت:از محل اعتبارات ذگر شده 4 دستگاه خاك ورز مركب بصورت الگويي و تعداد 21 دستگاه خاك ورز نيز از محل تسهيلات بانكي به متقاضيان اختصاص و خريداري گرديده است.