زمان : 02 Bahman 1390 - 19:31
شناسه : 44722
بازدید : 2786
 مصوبات ایرانیان دوتابعیتی هرچه سریع‌تر به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شود مصوبات ایرانیان دوتابعیتی هرچه سریع‌تر به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شود
عبدالله کعبی:
مصوبات ایرانیان دوتابعیتی هرچه سریع‌تر به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شود
عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به وضعیت کنونی ایرانیان دوتابعیتی، شناسنامه‌دار شدن این افراد را از مهمترین دغدغه‌های آنان اعلام کرد و راه حل آن را ابلاغ سریع‌تر مصوبات به دستگاه‌های اجرایی دانست.

عبدالله کعبی گفت:‌ یکی از مشکلات فرزندان دوتابعیتی، مصوباتی که برای شناسنامه‌دار شدن ایرانیان دوتابعیتی لازم بود در مجلس شورای اسلامی مطرح و تصویب شد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس این طرح، فرزندان زن ایرانی که با مرد خارجی ازدواج می‌کنند، ایرانی محسوب شده و از سایر مزایای حقوقی بهره‌مند می‌شوند و بعد از رسیدن به سن قانونی می‌توانند درباره اینکه کدام تابعیت را داشته باشند، تصمیم‌گیری کنند.

وی ادامه داد: این مصوبات از مجلس به دولت داده شد تا دولت با ابلاغ سریع‌تر آنها به دستگاه‌های اجرایی بلاتکلیفی این فرزندان را روشن کند.

کعبی افزود: هم‌اکنون یکی از دغدغه‌های فرزندان دوتابعیتی شناسنامه‌دار شدن آنهاست که علیرغم تحقق این عمل، آنها همچنان بیگانه تلقی شده و در حد بیگانگان، از حقوق اجتماعی بهره‌مند خواهند شد که این مسأله برای آنها چندان خوشایند نخواهد بود.

به گفته نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی بحث تحصیل و اشتغال به دنبال شناسنامه‌دار شدن، از دیگر مشکلات اساسی آنهاست که مجلس برای شرایط تحصیل و اشتغال آنها هم به دنبال تصویب قوانینی جامع و کلی است.

وی به نظارت بر اجرای قوانین مرتبط با این امر اشاره و تأکید کرد: در استان‌های مرزی مانند آبادان که بیشتر شاهد این مشکلات و ازدواج‌ها هستیم، باید با نظارت بهتر افزون‌بر ساماندهی به ازدواج زن ایرانی با مرد خارجی، به اجرای قانون برای فرزندان دوتابعیتی اشراف داشته باشیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس هشتم گفت: همچنین قانون ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی باید با بررسی و بازنگری مجدد اصلاح شده، تا از وقوع مشکلات کنونی مانند شناسنامه‌دار شدن آنها جلوگیری کرد.
خانه ملت