زمان : 02 Bahman 1390 - 19:10
شناسه : 44704
بازدید : 2159
موضع‌گیری نمایندگان رئیس جمهوری در مقابل فرمایشات امام(ره) نابخشودنی است موضع‌گیری نمایندگان رئیس جمهوری در مقابل فرمایشات امام(ره) نابخشودنی است
محمد تقی رهبر: مجلس در رأس همه نهادهای انقلابی کشور است
موضع‌گیری نمایندگان رئیس جمهوری در مقابل فرمایشات امام(ره) نابخشودنی است
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، مواضع امام (ره) را مواضعی استراتژیک و مناسب برای تمام زمان‌ها خواند و گفت: همان‌طور که حضرت امام (ره) فرمودند مجلس همواره در رأس امور کشور بوده و هر اظهار نظری در رد این موضوع غیرقابل قبول و نابخشودنی است.

محمدتقی رهبردر واکنش به اظهارات اخیر نمایندگان رئیس جمهوری در کمیسیون اصل نود، مبنی بر اینکه در رأس امور بودن مجلس جایگاه قانونی ندارد، افزود: به فرموده امام (ره) مجلس در رأس همه نهادهای انقلابی کشور است، هر کسی که نسبت به این فرموده امام موضع گیری داشته باشد نشان دهنده آن است که فکرش در نقطه‌ای دچار اشکال و ایراد است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ارائه توجیهاتی مبنی بر اینکه در رأس امور بودن مجلس در قانون نیامده است به هیچ وجه قابل قبول نیست، ادامه داد: این نوع اظهار نظرها موضع‌گیری در مقابل فرمایش حضرت امام (ره ) است که مواضع شان برای ملت ایران همیشگی است و لذا اینکه می‌گویند فرمایشات امام مربوط به مقطعی خاص است به هیچ وجه قابل قبول نیست زیرا مواضع امام استراتژیک و همیشگی بوده که هیچ کس امکان تغییر آن را ندارد.

وی توضیحات نماینده رئیس جمهوری در کمیسیون اصل نود مبنی بر اینکه در رأس اموربودن مجلس جایگاه قانونی ندارد را قانع کننده ندانست و افزود: نمایندگان رئیس جمهوری به جای مطرح کردن توجیهات این چنینی بهتر است بگویند اشتباه کردند.

هیچیک از کمیسیون‌های مجلس از توضیحات نمایندگان رئیس جمهوری قانع نشدند



عضو کمیسیون قضایی و حقوقی با اعلام اینکه کمیسیون‌های مجلس تا به امروز از پاسخ‌های نمایندگان رئیس جمهوری قانع نشدند، گفت: طبق قانون اگر طراحان سوأل از پاسخ های ارائه شده قانع نشوند، شخص رئیس جمهوری برای پاسخ به سوالات باید در جلسه علنی مجلس حاضر شود.

نمایندگان رئیس جمهوری که برای پاسخ به سوال از رئیس جمهور در کمیسیون اصل نود حاضر شده بودند در پاسخ به سئوال اعضای این کمیسیون مبنی‌بر این‌که اظهار نظر دولتی‌ها در باره در رأس امور نبودن مجلس، به چه علتی است، اعلام کردند که این موضوع جایگاه قانونی ندارد و پس از مقام معظم رهبری، این رئیس‌جمهوری است که بالاترین مسئولیت اجرایی کشور را بر عهده دارد. /
خانه ملت