زمان : 02 Bahman 1390 - 18:48
شناسه : 44694
بازدید : 3601
اولیاء:نماینده مسئولیت تخصصی خود را انجام می دهد، نه پیگیری مساله های حوزه انتخابی خود اولیاء:نماینده مسئولیت تخصصی خود را انجام می دهد، نه پیگیری مساله های حوزه انتخابی خود

اولیاء:نماینده مسئولیت تخصصی خود را انجام می دهد، نه پیگیری مساله های حوزه انتخابی خود

یزدفردا :نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس ،گفت:یشنهاد بنده به رییس محترم مجلس این است که کارکردهای مجلس هم در حوزه قانون گذاری،نظارت و پشتیبانی ارتقای یابد.


 اولیاء عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملکرد این کمیسیون در مجلس هشتم ،به اعتدال گفت:شخصا از عملکرد کمیسیون عمران راضی نبودم و خود من نیز سعی کردم نقش پر رنگ تری به عنوان نماینده مجلس ، در تحقیق و تفحص ها داشته باشم.


وی افزود: کمیسیون عمران خیلی فعال نبود؛ البته شاید علت این امر، کم تجربگی و توان کم ما بود که نتوانستیم در کمیسیون تاثیر گذار باشیم .


نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی افزود: ساختار مجلس باید باز نگری شود؛ در این راستا پیشنهاد بنده به رییس محترم مجلس این است که ارتقای کارکردهای مجلس هم در حوزه قانون گذاری ، نظارت و پشتیبانی از مهمترین موارد این بازنگری است.


عضو فراکسیون خط امام (ره) (اصلاح طلبان) مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:مردم و نخبگان امید زیادی به مجلس دارند اما برخی ضعف هایی که در آیین نامه و روند کاری مجلس وجود دارد ، سبب شده تا قوه مقننه نتواند از ظرفیت های خود ، خوب استفاده کند ؛ همچنین نمایندگانی هستند که در حوزه های کاری خود توانمندی های قابل قبول دارند ، اما در کمیسیون های تخصصی نمی توانند نقش آفرینی موثر را داشته باشند؛ اگر روی این مساله کار شود بسیاری از مشکلات من جمله انفعال کمیسیون عمران حل خواهد شد .


وی افزود: فضای کمیسیون ها باید فضای تخصصی خود باشد ، در مجلس افراد صاحب نظری در زمینه عمران داشتیم که به هر دلیلی وارد کمیسیون های دیگری شدند و می توان گفت که فضای برخی کمیسیون ها، کارشناسی نسیت.


اولیاء در خاتمه گفت: اگر این فضای تخصصی در کمیسیون ها حاکم شود ، نماینده مسئولیت تخصصی خود را انجام می دهد، نه پیگیری مساله های حوزه انتخابی خود ؛ الان نیمی از وقت نمایندگان مجلس را پی گیری کارهایی که مجموعه دولت باید انجام دهد و وظایف استانداران ، فرمانداران و وزرا است را به خود اختصاص می دهد ، و با این نگاه طبیعی است که کمیسیون ها نمی توانند کارکرد اصلی خود را داشته باشد.