زمان : 02 Bahman 1390 - 18:42
شناسه : 44690
بازدید : 3710
یحیی‌زاده مطرح کرد: عقبگرد در کیفیت جشنواره‌های هنری یحیی‌زاده مطرح کرد: عقبگرد در کیفیت جشنواره‌های هنری

یحیی‌زاده مطرح کرد:عقبگرد در کیفیت جشنواره‌های هنری

عضو کمیسیون فرهنگی با اشاره به شعارهای دولت درباره عملکرد اصولی و ارزشی اعلام کرد: جشنواره‌های هنری با وجود رشد کمی٬ دچار عقبگرد کیفی بوده‌اند.


سید جلال یحیی‌زاده  درباره جشنواره‌های هنری فجر گفت: کمیسیون فرهنگی گزارشهایی در موارد اینچنینی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت و مطالعه می‌کند که نشان از فعال بودن جشنواره‌ها در چند سال گذشته٬ ارائه کارهای بیشتر و ایجاد رقابت بین هنرمندان دارند.


نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی افزود: آن چیزی که در رابطه با جشنواره‌های هنری موجب نگرانی است و شاید بسیاری از اعضای کمیسیون نیز بر این نظر باشند٬ نبود رشد کیفی در آنهاست و حتی می‌توان ادعای عقبگرد در برخی موارد را داشت.


عضو فراکسیون روحانیون ادامه داد: با توجه به اینکه دولت و وزارتخانه‌اش نسبت به گذشته شعارهای اصولی‌تر و ارزشی‌تری مطرح کرده‌اند٬ انتظاری را ایجاد می‌کند و توقع است نسبت به گذشته تغییر محسوسی در عملکرد آنها دیده شود.


یحیی‌زاده با تاکید بر اینکه کیفیت جشنواره‌های هنری قابل توجه نیست٬ درباره سیاستگذاری در عرصه هنر توضیح داد: ثبات مدیریت در مقوله فرهنگ از ورزش تا سینما از ضرورت‌هاست و با توجه به اینکه در برخی موارد آن٬ تعاریف تام و تمامی وجود ندارد٬ تغییرات مدیریتی و به طبع آن تغییرات سیاست‌گذاری تاثیرات خود را در درازمدت نشان خواهد داد.


عضو فراکسیون ورزش اضافه کرد: در بخش‌های فرهنگی بیشترین راه برای سلیقه‌ای عمل کردن باز است و همین امر ما را دچار از هم گسیختگی٬‌ سردرگمی و بی‌برنامگی و نابسامانی می‌کند که در سنوات گذشته نه تنها بهتر نشده بلکه ادامه نیز داشته است.


وی تاکید کرد: روند به هم ریختگی به دلیل تغییر مدیریت‌ها ادامه داشته و حتی می‌توان گفت رشد تصاعدی هم داشته است./