زمان : 22 Dey 1385 - 22:41
شناسه : 4468
بازدید : 2072
به کجا چنین شتابان ؟ به کجا چنین شتابان ؟

به کجا چنین شتابان ؟

حدوداْ چند   هفته ای از برگزاری سومین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گذشته و آن تب و تاب اولیه در میان مردم فروکش نموده است . اما تنور برگزاری جلسات و هماهنگیها و رایزنیها و تصمیم گیریهای روی پرده و پشت پرده! توسط منتخبین مردم در سومین دوره شوراهای اسلامی داغ داغ است . البته تا حدودی طبیعی می نماید ؛ به شرط آنکه نان در تنور نسوزد ! منتخبین مردم در شورای سوم شهر اردکان نیز از این قائده مستثنی نیستند . گرچه نفر اول این جمع بلافاصله پس از انتخاب شدن به مکه مکرمه مشرف شد و نفر چهارم نیز هم اکنون در کربلای معلا به سر می برد ؛ اما گویا این عزیزان ؛ این روزها اینقدرها هم از حال و احوال هم بی خبر نیستند و برای آینده اداره مدیریت شهری اردکان در حال انجام رایزنی و اخذ تصمیم نهایی هستند .

بله ؛ درست حدس زدید . صحبت از تعیین شهردار آینده اردکان است . در نگاه اول ؛ همینکه منتخبین مردم از همین ابتدا و هنوز ۵ ماه مانده به شروع به کار رسمی شورای شهر سوم به فکر مدیریت شهری ( البته در جهت اصلاح امور و با نیت خیر انشاا... ) هستند ؛ جای تبریک و دست مریزاد دارد . اما دوستان منتخب شورا بایستی مطلبی را دقیقاْ مد نظر داشته باشند .

امنیت شغلی ؛ آرامش روانی و اعتماد متقابل ؛ ارکان موثری است که یک مدیر برای اداره مجموعه تحت امر خود و پیاده کردن برنامه ها و دیدگاهایش؛ به آن نیازمند است . تجربه نشان داده که مدیرانی می توانند گامهای موفقیت را محکم و استوار بردارند که از نظر روانی؛ دلگرم به ادامه راه و امیدوار به در اختیار داشتن فرصت کافی برای اجرای برنامه هایشان باشند . بدون شک ؛ شهردار اردکان نیز به عنوان یک مدیر ؛ از این قائده کلی مستثنی نیست .

منتخبین مردم اردکان در شورای شهر سوم ؛ این حق را دارند تا در زمان مناسب برای انتخاب شهردار آینده اردکان تصمیم بگیرند ؛ اما قطعاْ باید دقت لازم را در این خصوص به خرج دهند تا عملکردشان باعث دلسرد نمودن سیستم مدیریت شهری و جلوگیری از اجرا ی برنامه های آن نشود .

بحث تغییر شهردار اردکان که کم و بیش از سوی منتخبین شورای سوم شهر اردکان مطرح می شود در حالیست که هنوز ۵ ماه تا روی کار آمدن شورای جدید زمان باقیست . آیا اگر در این ۵ ماه که در مدیریت شهر کوچکی چون اردکان زمان زیادی محسوب می شود ؛ برنامه های شهرداری به دلیل نبود امنیت شغلی مناسب رو به کندی نهاد و یا متوقف شد ؛ چه کسی پاسخگو خواهد بود ؟

زمان برای تصمیم گیری فراوان است و چه خوب است که منتخبین شورای شهر اردکان ؛ تصمیم گیری خود را به گونه ای اعمال کنند که ضربه ای به مدیریت شهری وارد نگردد و توقف و لغزشی در خدمات رسانی به شهروندان صورت نپذیرد .

 

سيد حسين پايدار اردكاني

منبع:وبلاک : نگين كويرما

یزدفردا