زمان : 29 Dey 1390 - 01:44
شناسه : 44564
بازدید : 1706
مراسم تقدیر از صنایع پاک استان یزد برگزار شد مراسم تقدیر از صنایع پاک استان یزد برگزار شد

مراسم تقدیر از صنایع پاک استان یزد برگزار شد


یزدفردا :علمدار گفت: صنعت آجر سهم قابل توجهی در آلودگی هوا دارد / صفدری زاده همچنین از مسئولین خواست تا در زمینه آلودگی ها انگشت اتهام به آنها وارد نشود. بابایی گفت: جریان صنعت به هیچ وجه نباید متوقف شود.


 به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا: رئیس سازمان محیط زیست استان یزد گفت: سه دستگاه سنجش آلودگی هوا تا پایان بهمن ماه سالجاری ماه در شهر یزد راه اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا،حمید جلالوندی صبح امروز در همایش تقدیر از صنایع پاک حوزه کاشی، سرامیک و آجر استان یزد با بیان این مطلب افزود: این ۳ دستگاه‌ در میدان ابوذر، میدان صنعت و تقاطع غیرهم سطح مهدیه ایجاد می‌شوند.

وی گفت: سازمان محیط زیست سعی خواهد کرد در چارچوب قوانین کمال همکاری را با صنایع داشته باشد.

وی تاکید کرد: مسئله آلودگی هوا بطور مستقل قابل رسیدگی نیست و نمی‌توان گفت رئیس این سازمان حتی با حمایت‌های همه جانبه نیز می‌تواند آن را برطرف کند.

این مقام مسؤول مکان یابی صحیح کارخانه‌ها، کیفیت بنزین خودرو‌ها، تکنولوژی خودروهای شخصی و عمومی و اصول شهرسازی را از مولفه‌های مهم در میزان آلایندگی هوا دانست و گفت: برای رفع این معضل باید همه و همه دست بکار شوند.

معاون برنامه ریزی استانداری یزد هم در این مراسم با بیان اینکه در حوزه مسائل زیست محیطی، جانب صنایع را گرفته‌ایم، گفت: جریان صنعت به هیچ وجه نباید متوقف شود و نباید بر مشکلات صنعتگران در شرایط سخت امروز افزود.

بابایی در عین حال با استناد به آیه‌ای از قرآن کریم تاکید کرد: سرزمین پاک بستر مناسبی برای رشد خوبی‌ها و پاکی هاست و از سرزمین ناپاک نمی‌توان رشد خوبی‌ها را انتظار داشت.

در این مراسم رئیس انجمن کارخانجات کاشی و سرامیک یزد نیز با انتقاد از اینکه برخی این صنایع را متهم ردیف اول آلودگی می‌دانند، گفت: صنایع کاشی و سرامیک خدمات خوبی درخصوص کاهش آلودگی هوا انجام داده‌اند.

صفدری‌زاده گفت: صنعت بدون آلایندگی معنا ندارد منتها میزان آلایندگی‌ها باید در حد استاندارد باشد. وی گفت: کارخانجات درحال راه اندازی سیستم‌های تبدیل بخارآب به آب هستند که درصورت تحقق این امر ۸۰ درصد بخارآب خارج شده از دودکش واحد‌ها بصورت آب به پروسه تولید باز می‌گردد.

وی همچنین از مسئولین خواست تا سهم آلودگی هر یک از صنایع استان مشخص شود.

صفدری‌زاده همچنین از مسئولین خواست تا در زمینه آلودگی‌ها انگشت اتهام به آن‌ها وارد نشود.

در ادامه این مراسم علمدار به نمایندگی صنف فخار به بیان توضیحاتی پرداخت و گفت: صنعت آجر سهم قابل توجهی در آلودگی هوا دارد و باید سعی کرد تا کمتر هوای پاک را آلوده کرد.

وی گفت: بنابر اعلام شرکت نفت، صنایع فخار در یکسال گذشته و پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها ۲۰ درصد کمتر سوخت مصرف کرده‌اند و این بمعنای کاهش ۲۰ درصدی آلودگی هواست.

علمدار به نیروی کار اتباع خارجه در این صنعت نیز اشاره کرد و گفت: در زمینه جایگزین کردن اتباع خارجه با نیروهای بومی اقداماتی در دست اجرا داریم و معتقدیم بازداشت این نیرو‌ها راه حل اساسی نیست.

وی همچنین گفت: صنایع فخار متعهد شده‌اند تا خرداد ۹۲، ۸۰ واحد این صنف را به سیستم فیلتراسیون مجهز نمایند.

غلامرضا منتظری مدیرکل دفتر اقتصادی استانداری یزد هم در این همایش بر تسریع در گازرسانی به واحدهای صنعتی تاکید کرد و گفت: شرکت گاز در این زمینه اهتمام جدی دارد و به میزان چندین برابر بودجه خود قرارداد گازرسانی به امضاء رسانده است.

گفتنی است در این همایش از کارخانه‌های کاشی ستاره، نازسرام، عقیق، کاشی یزد، نوآوران، صدف اردکان، یاس سرام و آجر خوشکار یزد بعنوان صنایع پاک معرفی و از آنان تقدیر شد.