زمان : 28 Dey 1390 - 17:56
شناسه : 44536
بازدید : 2608
چرا دستور ویژه احمدی نژاد برای حفاظت از جان دانشمندان هسته ای اجرا نشد؟ چرا دستور ویژه احمدی نژاد برای حفاظت از جان دانشمندان هسته ای اجرا نشد؟
چرا دستور ویژه احمدی نژاد برای حفاظت از جان دانشمندان هسته ای اجرا نشد؟
انرژی‌هسته‌ای - شهادت شهید احمدی‌روشن یکی از اهمال کاری های دستگاههای اجرایی در پیگیری دستور رئیس جمهور را عیان کرد.
به گزارش خبرآنلاين پس از گذشت10 ماه از دستور ويژه رئيس جمهور يک مقام مسئول گفت ستاد حفاظت از دانشمندان کشور در وزارت علوم تحقیقات و فناوری تشکیل می شود.
پس از آنکه روز گذشته محمدرضا رحيمي معاون اول رئيس جمهور يادآوري کرد اوایل سال 90 آقای رئیس‌جمهور دستور دادند که حفاظت از جان دانشمندان هسته‌ای با جدیدت بیشتری پیگیری شود معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جمع اعضای هیئت علمی دانشگاه شهرکرد گفت: با ساماندهی ین ستاد حفاظت از دانشمندان کشور، حفاظت مطلوب تری از دانشمندان علمی کشور صورت می گیرد.
ساداتی نژاد با محکوم کردن ترور دانشمند هسته ای کشور به دست استکبار و رژیم صهیونیستی ، از شهید مصطفی احمدی روشن به عنوان یکی از نخبگان علمی جمهوری اسلامی ایران یاد کرد و افزود: شهادت این شهید سند افتخاری برای علم و فناوری کشور است و این ترورها خللی در مسیر توسعه علمی کشور ایجاد نمی کند.
معاون اول رئيس جمهور که دستور رئيس جمهور را عجيب خوانده بود گفته بود: آقاي احمدي نژاد تأکید داشتند که همه کسانی که بخش هسته‌ای کشور فعالیت می‌کنند تحت مراقبت قرار بگیرند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره حفاظت از دانشمندان کشور گفت باید مسائل داخلی را بار دیگر مرور کنیم و روش های حفاظت را متناسب با شرایط تغییر دهیم.
جواد کریمی در گفت وگو با خبرآنلاین در خصوص راهکار حفاظت از جان دانشمندان هسته ای، تاکيد کرد: با اتفاقاتی که پیش آمده ما متوجه یک رخنه حفاظتی در سیستم اطلاعاتی مان شدیم.