زمان : 28 Dey 1390 - 17:50
شناسه : 44531
بازدید : 2631
نامه اوباما پایان مرحله تهدید ایران است نامه اوباما پایان مرحله تهدید ایران است
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: نامه اوباما پایان مرحله تهدید ایران است+روزنامه جمهوری اسلامی: بان کی مون نامربوط سخن می گوید
دیپلماسی - رسالت نوشت:
پرویز سروری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس معتقد است‌: نامه اخیر اوباما به رهبر معظم انقلاب اسلامی بیانگر پایان مرحله تهدید ایران و بازگشت به میز مذاکره است.
پرویز سروی در گفتگو با رسالت با اشاره به اینکه آمریکا پس از هفته ها تحریم و تهدید ایران با پاسخ محکم ، قاطع و اثر‌گذار جمهوری اسلامی روبه‌رو شد افزود: ایران در دفاع از منافع ملی خود با شجاعت عمل کرد و همین امر نیز باعث شده است تا آمریکایی ها استراتژی تهدید را تبدیل به استراتژی مذاکره و گفتگو کنند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه ایران هموراه از ورود به مسائل تنش زا دوری کرده است ادامه داد: تحرکات اخیر غرب منجر به آن شده است که ایران نیز تهدید را در مقابل تهدید پاسخ دهد .
وی در ادامه با اشاره به نامه اخیر رئیس جمهور آمریکا به رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطرنشان نمود : این نامه ضعف و استیصال آمریکا را در تحقق توطئه ها و تهدیدات خویش نشان
می دهد و بیان می کند که ایران تهدید ناپذیر است و تهدیدکنندگان باید تاوان رفتار خصمانه خود را بپردازند.وی همچنین در بخش دیگری از این گفتگو به قدرت روزافزون جمهوری اسلامی در سطح منطقه اشاره کرد و گفت: آمریکا و سایرهم پیمانانش باید به این واقعیت تن در دهند که ایران یک قدرت منطقه است و هرگز از حقوق خود دردفاع از منافع ملی یک گام عقب نشینی نخواهد کرد از این روست که جبهه استکبار نیز باید در برابر این قدرت کرنش کند.

روزنامه جمهوری اسلامی: بان کی مون نامربوط سخن می گوید
روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله خود با عنوان«دبیرکل ضد ملل» نوشت:
*این روزها، سخنان نامربوطی از آقای بان کی مون شنیده می‌شود؛ سخنانی که به لحاظ جایگاه حقوقی کسی که دارای عنوان "دبیرکل سازمان ملل متحد" است با تعریفی که این سازمان دارد، در تضاد کامل می‌باشد. سازمان ملل، همانگونه که از اسم آن پیداست، خانه ملت‌ها و محل حمایت از ملت هاست و طبعاً کسی که در جایگاه دبیرکلی چنین سازمانی قرار دارد باید از ملت‌ها حمایت کند نه از دیکتاتورها.
*دبیرکل سازمان ملل هفته جاری در موقعیتی که از وی انتظار می‌رفت از آغاز مسئولیتش در این سمت برای دلجویی از مردم مقاوم و مظلوم لبنان به این کشور سفر کند و این ملت را به خاطر دفاع دلیرانه از کیان کشورشان در مقابل تجاوزات غاصبانه و حملات ددمنشانه رژیم اشغالگر صهیونیستی مورد تقدیر قرار دهد، وارد بیروت شد و به جای ایفای وظایف خود در مقام دبیرکلی سازمانی که برای دفاع از حقوق ملت‌ها و برقراری صلح و مقابله با تجاوز ایجاد شده، به گونه‌ای لب به سخن گشود و مطالب نادرستی را بر زبان آورد که بی‌شک آثار منفی آن در ذهن مردم لبنان برای همیشه باقی خواهد ماند. وی نشان داد که به پیروی از سیاست‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی، مقاومت لبنان را نشانه گرفته و به هیچ وجه با منطق انسانی مقاومت مبتنی بر دفاع از لبنان در قبال تجاوزات رژیم صهیونیستی موافق نیست و از این رو اعلام کرد "منطق مقاومت را نمی‌پسندم... حزب‌الله باید خلع سلاح شود زیرا سلاح مقاومت، محور اختلافات سیاسی لبنان است."
*متأسفانه عملکرد آقای بان کی مون نه تنها دنباله روی محض او را از سیاستهای واشنگتن و تل آویو به اثبات رسانده بلکه باعث بی‌اعتباری بیشتر سازمان ملل نزد ملت‌های جهان شده و او را به جای آنکه دبیرکل سازمان ملل باشد به یک دبیرکل ضد ملل تبدیل کرده است.