زمان : 28 Dey 1390 - 09:28
شناسه : 44500
بازدید : 11146
مدیركل فرهنگ وارشاد اسلامی استان یزد: كنگره وحشی بافقی شاعر شهیر قرن دهم در بافق برگزار می شود مدیركل فرهنگ وارشاد اسلامی استان یزد: كنگره وحشی بافقی شاعر شهیر قرن دهم در بافق برگزار می شود
بهرام عبدالحسینی در نشست شورای فرهنگ عمومی بافق افزود: دبیر خانه و كمیته های مختلف كنگره بزرگداشت وحشی بافقی در اوایل سال آینده در شهرستان بافق گشایش خواهد یافت و فراخوان برگزاری آن نیز در سطح ملی اعلام خواهد شد.
مدیركل فرهنگ وارشاد اسلامی استان یزد افزود :كار تحقیقیاتی مستندِ داستانی زندگی وحشی بافقی انجام و فیلمنامه آن نیز تهیه شده و بزودی كار ساخت این فیلم مستند كلید خواهد خورد .
وی ادامه داد: قرار است این مستند كه با همكاری صدا و سیمای مركز یزد و مشاركت شركت سنگ آهن مركزی ایران - بافق ساخته می شود ، همزمان با برگزاری گنگره بزرگداشت وحشی بافقی اكران و پخش شود.
عبدالحسینی با اشاره به ساخت تندیس وحشی بافقی با همكاری شهرداری وشورای اسلامی شهربافق اظهار داشت: نصب این تندیس در یكی از میادین این شهر از دیگر برنامه های اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در خصوص بزرگداشت كنگره این شاعر نامدار است.
وی همچنین با اشاره به ویژگی‌های اشعار وحشی بافقی اظهار داشت: بسیاری از مردم با اشعار و شخصیت این چهره بزرگ ادبی ناآشنا هستند و امیدواریم برگزاری این كنگره بتواند در معرفی هرچه بهتر وحشی بافقی تاثیرگذار باشد