زمان : 20 Dey 1385 - 14:55
شناسه : 4450
بازدید : 945
وزیر کشور از تصمیم دولت برای کاهش بودجه جاری سال آینده خبر داد . وزیر کشور از تصمیم دولت برای کاهش بودجه جاری سال آینده خبر داد .

وزیر کشور از تصمیم دولت برای کاهش بودجه جاری سال آینده خبر داد .

مصطفی پور محمدی روز چهارشنبه در نشست معاونان برنامه ریزی استانداریها در وزارت کشور افزود : در بودجه جاری سال آینده حداقل افزایش در حقوقها منظور می شود.

وی گفت : دولت همچنین سعی دارد سود بانکی را نیز در سال آینده کاهش دهد.

پور محمدی با تاکید بر اینکه باید همه همت خود را به ایجاد رشد و توسعه متوازن معطوف کنیم , افزود : اگر توسعه , متوازن نباشد هر چه به جلو برویم به ضررمان خواهد بود.

وزیر کشور با بیان اینکه دولت تمهیدات زیادی برای پایدار کردن جمعیت ورشد درآمد ملی در مناطق غیر برخوردار فراهم کرده است , گفت: رشد جمعیت در 10 سال گذشته بالای یک و نیم درصد بود اما اغلب شهرهای کشور شاهد کاهش جمعیت بودند ضمن آنکه شاهد پدیده افزایش مهاجرت به شهرهای بزرگ نیز بودیم.

پورمحمدی با اشاره به اینکه 70 درصد جرایم در 8 شهر بزرگ کشور و 40 درصد جرایم در تهران اتفاق می افتد , اضافه کرد : معنای این آمار این نیست که مردم تهران جرم بیشتری مرتکب می شوند بلکه تهران یا شهرهای بزرگ به علت مهاجرت زیاد به این شهرها بحران زده شده اند و جرایم در این شهرها افزایش یافته است.

وزیر کشور با اشاره به برنامه ریزی دولت برای ایجاد اشتغال مولد در سال آینده گفت : هم اکنون برای دو میلیون و 100 هزار هکتار از زمینهای زراعی پشت سدها آب ذخیره شده است اما پارسال فقط برای حدود 50 هزار هکتار , کانالهای آبیاری درجه یک تا چهار احداث شده بود.

وی اضافه کرد : برای تکمیل شبکه آبیاری به 15 تا 16 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز است و این سرمایه گذاری فقط یک و نیم میلیون شغل مستقیم ایجاد می کند و ارزش افزوده بالایی درپی دارد.

پورمحمدی گفت : امکان اشتغال نیروی انسانی متخصص در کشت گلخانه ای بالاست و در هر هکتار برای 30 نفر شغل ایجاد می شود بنا براین دولت درنظر دارد حدود 2 تا 5 درصد بودجه استانی را به این بخش اختصاص دهد.

وزیر کشوراضافه کرد: صندوقهای زودبازده در دو ماه گذشته رشد خوبی داشته است و دولت تلاش می کند بنگاههای اقتصادی زود بازده سبب رونق اقتصادی و تامین معیشت افراد مستعد و جویای کار شود .

یزدفردا