زمان : 28 Dey 1390 - 09:11
شناسه : 44499
بازدید : 3147
طرح رایگان معاينه فني خودروها با شعار سوخت پاك، خودرو پاك، هواي پاك در طبس اجرا شد. طرح رایگان معاينه فني خودروها با شعار سوخت پاك، خودرو پاك، هواي پاك در طبس اجرا شد.
طبس- سرپرستی یزدفردا: به مناسبت هفته هواي پاك مركز معاينه فني خودروهای سبك در شهرستان طبس با همكاري اداره حفاظت محيط زيست این شهرستان، طرح رایگان معاينه فني خودروها را با شعار سوخت پاك، خودروپاك، هواي پاك اجرا كرد.
در اين روز كليه خودروهاي شخصي و دولتي به صورت رايگان جهت تست آلايندگي و تستهاي مربوط به سيستم تعليق و ترمز خودرو پذيرش شدند.

مدیر مرکز مکانیزه معاینه فنی خودرو شهرستان طبس در گفت و گو با ایرنا ضمن اشاره به ضرورت حفظ محيط زيست به عنوان سرمايه اي براي همه نسل ها، از طرح 5 ساله شدن معاينه فني خودروها انتقاد كرد وافزود: در سال گذشته با انجام تست از خودروهاي 2 ساله و بالاتر مشخص شد كه حدود 40 درصد خودروهاي در حال تردد در شهرستان دچار نقص فني در سيستم ترمز و موتور و آلايندگي هستند.

مهندس "محمد عابدزاده" افزود: در سال جاري با اعمال قانون جديد معاینه خودرو از دو به پنج سال، با كاهش مراجعات در نه ماه سالجاري حدود 20 درصد مراجعه كننده داشته ايم و متأسفانه خودروهای آلاینده و دارای نقص فنی، بدون انجام هيچ كنترلي در حال تردد بوده و براي سرنشين خودرو و ساير شهروندان اين مساله خطرناك است.
تنها مرکز مکانیزه معاینه فنی خودرو در شهرستان طبس که از اعتبارات بخش خصوصی و با هدف اشتغال آفرینی و خدمات بهتر، مورد نظر دولت دهم انجام وظیفه می کند، طرح سوخت پاك، خودروپاك، هواي پاك را بصورت رایگان انجام داد.