زمان : 28 Dey 1390 - 01:54
شناسه : 44494
بازدید : 2582
تابش : ارايه ليست از سوي اصلاح‌طلبان مي توانست خودكشي سياسي باشد تابش : ارايه ليست از سوي اصلاح‌طلبان مي توانست خودكشي سياسي باشد
تابش :
ارايه ليست از سوي اصلاح‌طلبان مي توانست خودكشي سياسي باشد

دبيركل فراكسيون خط امام(ره) مجلس، با اشاره به تصميم شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات مبني بر ارائه ندادن ليست در انتخابات پيش رو گفت كه ارايه ليست از سوي اصلاح‌طلبان براي انتخابات در اين شرايط مي‌توانست نوعي خودكشي سياسي باشد.

محمدرضا تابش در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با اشاره به وقايع بعد از انتخابات رياست جمهوري و درخواست‌هاي سران جبهه اصلاحات اظهار كرد: متاسفانه وقعي به اين درخواست‌ها گذاشته نشد و جبهه اصلاحات به اين نتيجه و جمع‌بندي رسيد كه ليستي در انتخابات ندهد؛ چراكه اصلا زمينه ليست دادن فراهم نبود و انگيزه‌اي هم نداشتند كه به عنوان جبهه اصلاحات وارد انتخابات شوند.

وي افزود: البته هر موقع صحبت از تحريم انتخابات شده آقايان خاتمي و موسوي خوييني‌ها كه خودشان از موثرين‌ها در پايه‌گذاري نظام و انقلاب و تداوم آن هستند و مسوووليت‌هاي حساسي در نظام داشتند و دلبسته به نظام هستند، قاطعانه موضع گرفتند كه به هيچ‌ وجه كسي نبايد بحث تحريم را مطرح كند بلكه ما در انتخابات شركت مي‌كنيم ولي كانديدا نخواهيم داشت و ليست هم نخواهيم داد چون زمينه ليست دادن فراهم نيست و محدوديت‌ها رفع نشده است.

وي با بيان اين‌كه «ليست دادن از سوي اصلاح‌طلبان ضرورتي نداشت» يادآور شد: از يك جهت حضور با ليست اصلاح‌طلبان در اين شرايط، نوعي خودكشي سياسي بود؛ بنابراين اصلاح‌طلبان به اين تصميم‌گيري رسيدند كه اگر خودشان زمينه راي داشتند و در حوزه انتخابيه خود با اقبال مردمي روبرور هستند و احتمال اين را هم مي‌دهند كه از فيلتر شوراي نگهبان رد شوند، حضور پيدا كنند. همين اتفاق هم افتاد تا بحث تحريم منتفي شود.

دبيركل فراكسيون خط امام(ره) مجلس ادامه داد: به هر حال دلبستگي به اسلام، انقلاب و ارزش‌ها باعث مي‌شود كه انسان اگر آبرويي دارد آن را براي پايداري نظام و اسلام به خطر بياندازد؛ چراكه هويت، پست، تمام مسوووليت و بالندگي‌ ما از اين نظام است و نمي‌توانم اگر كژي انحراف و ناروايي هست شانه از بار مسووليت خالي كنيم، بلكه بايد بايستيم و كژي‌ها و انحرافات را تا جايي كه ممكن است اصلاح كنيم.

وي با اشاره به اين‌كه از اصلاح‌طلبان برخي نمايندگان فعلي مجلس و برخي از نمايندگان ادوار گذشته كانديدا شده‌اند، خاطرنشان كرد: البته كسي ساير احزاب اصلاح‌طلب را منع نكرده و به هر صورت حزب بايد كار سياسي خودش را انجام دهد. همان‌طور كه از ابتدا احزابي وابسته به جبهه اصلاحات گفتند قرار است ليست بدهيم و كانديدا داشته باشيم. ما كه نمي‌توانيم محدوديتي براي آن‌ها قايل شويم، داغ و درفشي هم نداريم و اهل اين برخوردها هم نيستيم. به هر صورت حيات احزاب در اين است كه در عرصه اجتماع و سياست فعال باشند و اين مغايرتي ندارد. البته اگر حزبي جزو گروه‌هاي 18 گانه جبهه اصلاحات باشد كه به منشوري رسيدند و به توافق دست يافتند كه ليستي در انتخابات ارائه نكنند، اگر اين توافق را زير پا بگذارند غيراخلاقي است.

وي با تاكيد بر اين‌كه «راه اصلاح‌طلبي به عنوان راه اسلام و انقلاب، زنده است» ادامه داد: ما معتقديم اگر بتوانيم با روش‌هاي مسالمت‌آميز گره‌ها را باز كنيم، بهتر است از اين‌كه شاهد تشنج، تنش و ناآرامي در جامعه باشيم. ان‌شاالله مردم ايران هم با همين شيوه و روش به طريق مسالمت‌آميز مسايل و مشكلات‌شان را حل مي‌كنند تا دچار بحران نشويم.

تابش خاطرنشان كرد:اگر هم ما در عرصه انتخابات حضور يافتيم براي اين بوده كه نسبت به انقلاب اسلامي، مردم و ارزش‌ها اداي دين كنيم، ولي اگر ديگراني كه افكار متحجرانه‌اي داشتند، رقيب را بر نتافتند، قواعد رقابت را رعايت نكردند و شرايط نامناسبي براي كشور ايجاد كردند، مقصر خودشان هستند و مسوووليتي متوجه ما نيست و علي‌رغم فشارهايي كه بر روي ما هست ـ كه چرا كانديدا شديد ـ احساس رضايت مي‌كنم.

وي با بيان اين‌كه «عرصه سياست عرصه كار، تلاش، فعاليت و تدبير است و نبايد شانه از زير بار مسووليت خالي كرد»، گفت: ان‌شالله كه ديگران نيز سر عقل بيايند، منعطف باشند، اهل تساهل و تسامح باشند و نسبت به عظمت مردم ايران و دين مبين اسلام اداي وظيفه و زمينه را براي مشاركت گسترده مردم فراهم كنند.

وي گفت: در رقابت انتخاباتي بدون رقيب، اصولگرايان برنده خواهند بود و شرايط مجلس آينده محدودتر خواهد شد.

يادآوري مي‌شود روز گذشته محمدرضا تابش با ايسنا گفت‌وگويي انجام داده بود كه در تيتر آن مصاحبه، به اشتباه به نقل از دبير كل فراكسيون خط امام(ره) آمده بود: "حضور در ليست اصلاح‌طلبان مي‌تواند خودكشي سياسي باشد" كه امروز با انتشار مجدد اين گفت‌وگو، اين اشتباه اصلاح شد.