زمان : 28 Dey 1390 - 00:41
شناسه : 44474
بازدید : 2228
روز شمار هفته وقف در یزد اعلام شد روز شمار هفته وقف در یزد اعلام شد

روز شمار هفته وقف در یزد اعلام شد

مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان یزد با بیان اینکه یکم تا هفتم بهمن ماه به نام هفته وقف نامگذاری شده است روز شمار هفته مذکور را اعلام کرد.


حجت الاسلام حاتمی هفته وقف را فرصتی برای معرفی مجموعه های وقف بیان کرد و گفت: روز اول این هفته یکم بهمن ماه مصادف با روز وقف به نام وقف و کارکردهای اقتصادی نامگذاری شده است.

وی افتتاح پروژه های عمرانی و بهره برداری از پروژه های اقتصادی با حضور مدیران و مسئولین استانی و شهرستانی را از برنامه های این روز اعلام کرد و گفت: تشکیل جلسات شورای اداری با حضور استاندار، فرماندار و روسای نهادها و سازمان ها در امامزادگان شاخص از دیگر برنامه های روز وقف می باشد.

محمد مهدی حاتمی ادامه داد: یکشنبه دوم بهمن ماه مصادف با 28 صفر و رحلت حضرت رسول (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) به نام روز وقف، سنت نبوی، سیره علوی نامگذاری شده است.

وی برگزاری مراسم عزاداری و سوگواری رحلت رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و همچنین برگزاری مراسم زیارت حضرت رسول (ص) از راه دور در امامزادگان و بقاع متبرکه را از برنامه های این روز عنوان کرد.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد بر اطلاع رسانی و آموزش احکام وقف در این هفته تاکید کرد و روز دوشنبه سوم بهمن ماه را روز وقف، قرآن، بیداری اسلامی اعلام کرد.

وی افزود: برگزاری محافل انس با قرآن کریم و تجلیل از خادمان و واقفان عرصه قرآنی، تبیین نقش قرآن در بیداری اسلامی در سخنرانی محافل انس با قرآن و قرآن، الهام بخش انقلاب اسلامی (الگوی بیداری اسلامی) از جمله برنامه های این روز است.