زمان : 28 Dey 1390 - 00:30
شناسه : 44468
بازدید : 2425
انتقاد تابش از تعلل در پروژه احداث کتابخانه مرکزی شهرستان اردکان انتقاد تابش از تعلل در پروژه احداث کتابخانه مرکزی شهرستان اردکان

نماینده مردم اردکان با انتقاد از تعلل در اجرای پروژه احداث کتابخانه مرکزی شهرستان اردکان گفت: انتظار است با توجه به رویکرد فرهنگی دور سوم سفرهای استانی هیات دولت، مسئولان استان پیگیری لازم از جمله اخذ موافقت کمیسیون ماده 215 را در اجرای این پروژه مهم فرهنگی که از مصوبات دور سوم سفر است انجام دهند.


محمدرضا تابش در دیدار مدیرکل کتابخانه های استان با اشاره به کارکرد علمی و فرهنگی کتابخانه ها بخصوص در بالا بردن سطح آگاهي هاي عمومي جامعه ، بر فراهم نمودن بخشها و امکانات تخصصی در این مجموعه ها تاکید نمود و خواستار تعامل هر چه بهتر مسئولان کتابخانه های استان با خیرین شد تا بتوان نيات خیرخواهانه برای توسعه بخش کتابخوانی و تجهیز کتابخانه ها بهره جست.


وی همچنین بر ایجاد بستری مناسب برای دسترسی احاد مردم به منابع گوناگون علمی و استفاده از تکنولوژیهای روز در محیط کتابخانه ها و ايجاد کتابخانه در روستاها و بخشهای شهرستان تاکید نمود.


عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس، اعلام نیازها و مسائل کتابخانه های استان و كشور راخواستار شد تا بتوان در قانون بودجه سال1391 برخی از مشکلات را مرتفع ساخت و بودجه كتابخانه هاي عمومي را تقويت نمود.


مدیرکل کتابخانه های استان نیز در این دیدار گزارشی از وضعیت کتابخانه ها استان از جمله سرانه فضای کتابخانه ای و و وضعیت مطالعه و عضویت مردم استان در کتابخانه ها را ارائه نمود .


پارسائیان همچنین درخصوص احداث کتابخانه مرکزی شهرستان اردکان که با پیگیری نماینده مردم اردکان جزو مصوبات استانی قرار گرفته است گفت:این اداره کل پیگیریهای لازم را در حد توان انجام خواهد داد تا با همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بعنوان متولی امور عمرانی کتابخانه ها ، این پروژه به سرانجام برسد.