زمان : 27 Dey 1390 - 23:44
شناسه : 44463
بازدید : 2059
دستور احمدی نژاد برای حفاظت از جان دانشمندان هسته‌ای دستور احمدی نژاد برای حفاظت از جان دانشمندان هسته‌ای

معاون اول رئیس‌جمهور: انتخابات مجلس رقابتی است/ دستور احمدی نژاد برای حفاظت از جان دانشمندان هسته‌ای

انتخابات - معاون اول رئیس‌جمهور گفت: انتخابات در جمهوری اسلامی یکی از آزاد‌ترین انتخابات‌ها و رقابتی است.

محمد‌رضا رحیمی در حاشیه مراسم بزرگداشت شهدای صنعت هسته‌ای کشور در پاسخ به پرسش خبر‌آنلاین درباره اینکه برخی گروه‌های سیاسی اینگونه عنوان می کنند که با توجه به عدم حضور اصلاح‌طلبان انتخابات رقابتی نیست، گفت: انتخابات در جمهوری اسلامی یکی از اساسی‌ترین رکن‌های دموکراسی ما طی سال‌های پس از انقلاب بوده است.

وی با بیان اینکه یکی از افتخارات جمهوری اسلامی برگزاری انتخابات آزاد و رقابتی است، اظهار داشت: ما در این زمینه قانون داریم و شرایط انتخاب‌کنندگان و انتخاب شوندگان در آن ثبت و ضبط شده است. ضمن اینکه هیأت‌های اجرایی از سوی مردم انتخاب می‌شوند و در نهایت این شورای نگهبان است که نظر نهایی را در خصوص صلاحیت کاندیدا‌ها ابراز خواهد کرد.

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه انتخابات در جمهوری اسلامی یکی از آزاد‌ترین انتخابات‌های جهان است، افزود: بدیهی است در همه دنیا مقرراتی وجود دارد و عده‌ای صلاحیت لازم را برای حضور در انتخابات ندارند و پذیرفته نمی‌شوند.

وی گفت: البته اگر اشتباهی درباره صلاحیت کاندیدا‌ها رخ داده باشد باید در مراحل بالا‌تر رسیدگی شود.

رحیمی در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره برنامه جمهوری اسلامی برای حفاظت از جان دانشمندان هسته‌ای اظهار داشت: در اوایل سال 90 آقای رئیس‌جمهور دستور عجیبی دادند که حفاظت از جان دانشمندان هسته‌ای با جدیدت بیشتری پیگیری شود و تأکید داشتند که همه کسانی که بخش هسته‌ای کشور فعالیت می‌کنند تحت مراقبت قرار بگیرند.

معاون اول رئیس‌ درباره اهداف ترور دانشمندان کشور هم اظهار داشت: آنها از طریق ترور‌ها می‌خواهند ما را متوقف کنند ولی از این کار هم پشیمان خواهند شد و مقامات امنیتی جمهوری اسلامی راهکار‌های مناسب را برای ناکامی آنها اجرا خواهند کرد.