زمان : 20 Dey 1385 - 14:45
شناسه : 4445
بازدید : 647
رسوایی در انتظار سازمان اطلاعات آمریکاست رسیدگی به یک پرونده مهم آدم ربایی در دادگاه میلان رسوایی در انتظار سازمان اطلاعات آمریکاست رسیدگی به یک پرونده مهم آدم ربایی در دادگاه میلان

رسوایی در انتظار سازمان اطلاعات آمریکاست رسیدگی به یک پرونده مهم آدم ربایی در دادگاه میلان 
ـ دادگاه میلان رسیدگی به پرونده ای را از سرگرفته که چند سالی است دولت های آمریکا و ایتالیا برای جلوگیری از طرح آن تلاش می کنند.

به گزارش روز چهارشنبه گروه حوادث ایسکانیوز، دادستانان ایتالیا مدعی اند ماموران سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا ( سیا ) ۱۷ فوریه ۲۰۰۳ روحانی مصری به نام "ابوعمر" را با حمایت عاملان اطلاعاتی ایتالیا هنگام گذر از یک خیابان در میلان برای حضور در مسجد ربودند، دست و پای اورا بستند و به پایگاه هوایی پیمان ناتو در "آویانو" بردند.
به استناد نقشه بازسازی شده از سوی دادستانان ایتالیا، ماموران سی آی ای سپس ابوعمر را به مصر بردند و در زندان اورا شکنجه کردند.
به گفته مقام های قضائی ایتالیا، در حین پرواز به سوی مصر توقفی هم در پایگاه نظامی "رامشتین" آمریکا در آلمان صورت گرفت که به همین دلیل یک دادستان ژرمن نیز پرونده ای برای این آدم ربایی تشکیل داده است. وکیلان ابوعمر که نام اصلی اش"اسامه مصطفی حسن نصر" عنوان شده، می گویند موکل آنان همچنان در مصر زندانی است.گزارش ایسکانیوز به نقل از بی بی سی می افزاید: در نشست سه شنبه دادگاه میلان هیچ یک از متهمان این آدم ربائی حاضر نشدند. با این حال قاضی به رسیدگی های خود ادامه می دهد. مقام های قضائی ایتالیا می گویند، وزیر دادگستری این کشور تاکنون حاضر نشده به در خواست دادستانان در مورد تقاضای تحویل ماموران آمریکائی اقدام کند.
نیکولو پولاری- رئیس برکنار شده سازمان اطلاعات ارتش ایتالیا- هم که متهم به دست داشتن در این ماجراست به دادگاه نرفت و از طریق وکیل خود اطلاع داد به موقع و به" طرزی ناگهانی" توضیح لازم را خواهد داد. دادستانان می خواهند برلوسکنی- نخست وزیر پیشین ایتالیا و رومانو پرودی- نخست وزیر کنونی- برای توضیح در باره همکاری میان سازمان های اطلاعاتی ایتالیا با آمریکا به دادگاه احضار شوند. گزارش ایسکانیوز حاکی است: در این پرونده ۲۶ نفر از ماموران اطلاعاتی آمریکا و ۵ ایتالیائی متهم هستند. طرح این پرونده که با پافشاری و استنادات دادستانان صورت گرفت باعث نگرانی مقام های دولت این کشور شده است.