زمان : 20 Dey 1385 - 14:43
شناسه : 4443
بازدید : 2083
وزیر رفاه و تامین اجتماعی: کوپن ارزاق نیازمندان، 22 بهمن توزیع نمی‌شود وزیر رفاه و تامین اجتماعی: کوپن ارزاق نیازمندان، 22 بهمن توزیع نمی‌شود
وزیر رفاه و تامین اجتماعی: کوپن ارزاق نیازمندان، 22 بهمن توزیع نمی‌شود
ایسکانیوز ـ وزیر رفاه اعلام کرد: کوپن ارزاق نیازمندان که قرار بود تا 22 بهمن توزیع شود، صحبت خود را اصلاح می‌کنم، این کوپن زودتر به دست نیازمندان می‌رسد سهام عدالت تا سال آینده برای 25 میلیون ایرانی توزیع می‌شود.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار سرویس اجتماعی ایسکانیوز، شب گذشته در همایش تجلیل از خیران و نیکوکاران بهزیستی که درمحل همایش های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد، عبدالرضا مصری وزیر رفاه و تامین اجتماعی در حاشیه این مراسم با بیان مطلب فوق در جمع خبرنگاران افزود: دولت در تلاش است که به جبران فاصله درآمدی بازنشستگان با نیازهای حداقل زندگی آن‌ها سهام عدالت را به عنوان یک منبع پایدار درآمدی به بازنشستگان تقدیم کند.
وی تصریح کرد: در تلاش هستیم با تکمیل کد ملی بازنشستگان این کار در کمال دقت انجام شود تا همپوشانی در پرداخت سهام عدالت ایجاد نشود.
وی ادامه داد: در حال حاضر در حدود دو میلیون و 400 هزار بازنشسته در کشور داریم که همگی آن‌ها سال آینده از سهام عدالت دولت برخوردار می‌شوند به خصوص این که 75 تا 80 درصد آن‌ها جز و حداقل بگیرهای کشور هستند.
مصری تاکید کرد: برای جبران فاصله حقوقی بین بازنشستگان تامین اجتماعی و بازنشستگان کشوری و لشگری پرداخت سهام عدالت یکی از راهکارهای دولت است.
وی ادامه داد: اکنون پرداخت سهام عدالت درگروه‌های تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد در مراحل آخر است و پس از آن توزیع سهام عدالت بازنشستگان آغاز می‌شود. البته گروه‌های نیازمند بعدی پشت نوبتی های بهزیستی و کمیته امداد هستند و همان طور که در اعطای کوپن ارزاق این گروه‌ها نیز مدنظر قرارگرفته‌اند، اعطای سهام عدالت نیز به این گروه از نیازمندان انجام می‌شود.
وزیر رفاه و تامین اجتماعی خاطر نشان کرد: پروژه سهام عدالت یک پروژه ملی است که برای اولین بار در کشور پس از 27 سال صورت می‌گیرد و 25 میلیون ایرانی را شامل می‌شود.
وی همچنین در خصوص توزیع کوپن ارزاق به نیازمندان که قول اعطای آن را تا 22 بهمن داده بود،‌گفت: اکنون صحبت خود را اصلاح می‌کنم، این کوپن زودتر به دست نیازمندان می‌رسد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص کسری بودجه بهزیستی به خبرنگاران گفت: بودجه بهزیستی به دو صورت 50 درصد استانی و 50 درصد متمرکز تامین می‌شود و این سازمان برای پرداخت مستمری به نیازمندان تحت پوشش کمبود بودجه ندارد و طی دو سال اخیر دریافتی مستمری بگیران این سازمان 150 درصد افزایش یافته است که 100 درصد آن در سال 84 و 50 درصد آن در سال 85 محقق شد. ضمن آنکه 15 درصد اعتبارات سازمان بهزیستی نیز از طریق کمک افراد خیر تامین می‌شود و اگر این سازمان با کسری و کمبود بودجه‌ای مواجه است درباره افراد پشت نوبتی است که به مرور این افراد تحت پوشش بهزیستی قرار می گیرند.