زمان : 20 Dey 1385 - 14:20
شناسه : 4439
بازدید : 778
دو واحد تعاوني اعتباري در روستاهاي احمدآبادمشير و نصرآباديزد  استان يزد آغاز به كار كرد دو واحد تعاوني اعتباري در روستاهاي احمدآبادمشير و نصرآباديزد استان يزد آغاز به كار كرد

دو واحد تعاوني اعتباري در روستاهاي احمدآبادمشير و نصرآباديزد  استان يزد آغاز به كار كرد



مدير سازمان تعاون روستايي استان يزد گفت: دو واحد اعتباري در روستاهاي احمدآبادمشير و نصرآباديزد با هدف گردآوري سرمايه‌هاي خرد روستاييان، آغاز به كار كرد.

محمدحسن جهان آبادي روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود:گردآوري سرمايه‌هاي خرد روستاييان به منظورافزايش نقدينگي شركت‌هاي تعاوني روستايي، براي خريد توافقي محصولات مازاد بر مصرف كشاورزان از جمله اهداف مهم تاسيس اين واحدها است.

وي اظهار داشت: توقيت بنيه مالي شركت‌هاي تعاون روستايي در راستاي توسعه و بهبود عملكرد آنها به منظور رفع نيازهاي ضروري كشاورزان در زمان خريد نهاده‌ها و محصولات كشاورزي از ديگر اهداف تاسيس واحدهاي اعتباري است.

جهان آبادي گفت:تاسيس واحدهاي اعتباري از اساسنامه تعاوني‌هاي روستايي و كشاورزي است و كشاورزان در صورت نياز به پول، بدون دغدغه و اتلاف وقت مي‌توانند تسهيلات كم بهره دريافت كنند.

در شهرستان يزد ‪ ۱۳‬شركت تعاوني روستايي و كشاورزي فعال است كه ‪ ۲۲‬هزار نفر در آنها عضويت دارند.

‪ ۴۹‬شركت تعاوني، يك شركت تعاوني روستايي زنان و ‪ ۳۷‬شركت تعاون كشاورزي در يك هزار و ‪ ۴۵‬روستاي استان فعال است كه حدود ‪ ۱۰۰‬هزار نفر در اين تعاوني‌ها عضويت دارند.

كل سرمايه اين تعاوني‌ها ‪ ۹‬ميليارد ريال اعلام شده است.

استان ‪ ۹۹۰‬هزار نفري يزد داراي پنج هزار و ‪ ۳۵۴‬روستا است كه سه هزار و ‪ ۹۹۹‬روستا خالي از سكنه است و حدود ‪ ۲۰۰‬هزار نفر در اين روستاها سكونت دارند.

یزدفردا